۲ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
جو بایدن هم تو زرد از آب درآمد!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و معاون سابق باراک اوباما در گفت‌وگو با خبرنگاران در «دموین آیووا» حرف‌هایی نژادپرستانه‌ای به زبان آورد که مورد انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفت.

به گزارش نشریه هیل،بایدن گفت: ما عقیده داریم که اگر فقیر باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید. کودکان فقیر هم مثل کودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند.

وی سپس اظهارات خود را اصلاح کرد و گفت: کودکان ثروتمند، کودکان سیاهپوست، کودکان آسیایی. نه واقعا منظورم این است. آن‌ها می‌توانند هر کاری که افراد دیگر انجام می‌دهند را انجام دهند.

معاون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به این اظهارات بایدن اعلام کرد: وی اشتباه لفظی داشته است و خیلی زود حرفش را اصلاح کرده است. جو بایدن کل زندگی‌اش را برای حمایت از حقوق مدنی و کرامت انسانی همه مردم صرف کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در واکنش به آن گفت: جو هوش نرمالی ندارد. او کسی نیست که شما به عنوان رئیس جمهور آمریکا بخواهید.

حساب توییتری «ترامپ وار روم» که مستقیما بوسیله ستاد انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ اداره می‌شود هم ویدئویی از این اظهارات نژادپرستانه جو بایدن منتشر کرد؛ اما قسمت دوم حرف‌های او که این جمله‌اش را اصلاح کرده بود، منتشر نکرد. ترامپ وار روم در توییتر نوشت: جو بایدن: کودکان فقیر هم مثل کودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند.

به دنبال آن، ستاد انتخاباتی جو بایدن هم به آن واکنش نشان داد و این اقدام ستاد انتخاباتی ترامپ را محکوم کرد. ستاد انتخاباتی جو بایدن در توییتر نوشت: ستاد انتخاباتی ترامپ این ویدئو را بدون بخش اصلاح شده اظهارات جو بایدن منتشر کرد که کارش بسیار نفرت انگیز است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 74
    اگر بایدن فکر کرده که می تونه از صندوق رای اوباما استفاده کنه کاملا در اشتباهه.
  • جاسم IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    5 11
    مسئولان آمریکایی همه مانند یکدیگرند شما رسانه ها بعضا گول میخورید