اعتراض پزشکان به پرداخت مالیات: چرا فقط ما مالیات بدهیم؟

ایرناپلاس نوشت: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، پزشکان تا ۲۳ مرداد فرصت دارند در محل کار خود دستگاه کارتخوان نصب کنند. اعتراضاتی علیه این قانون مطرح شده که حرف و استدلال اصلی آنها تبعیض‌آمیز بودن این قانون است، به بیان دیگر، معترضان معتقدند چرا وقتی دیگران مالیات نمی‌دهند، ما بدهیم؟

طبق بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۳۹۸، «کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف‌اند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره ٢ ماده ١٦٩ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ٤/١٢/١٣٦٦ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از ابتدای سال ١٣٩٨ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.»

هفته گذشته مسئولان سازمان امور مالیاتی بعد از تأخیری پنج‌ماهه از زمان مقرر شده در اجرای این قانون، اعلام کردند صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۲۳ مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت‌نام کنند.

نهادهای صنفی علیه اجرای قانون

اما با نزدیک شدن به پایان این مهلت زمانی، شاهد شدت یافتن مخالفت‌ها از سوی برخی پزشکان با این قانون هستیم که در قالب نامه‌هایی اعتراضی از سوی برخی تشکل‌ها و انجمن‌های پزشکی آشکار شده است. این نامه‌ها خطاب به رئیس مجلس، معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان نظام پزشکی نوشته شده است.

مفاد و موضوع مشترک همه این شکوائیه‌ها بسیار جالب توجه است. همه آنها به آنچه هجمه و تبعیض علیه جامعه پزشکی خوانده‌اند، اعتراض کرده‌اند.

یعنی از نظر آنها اجباری کردن پزشکان به‌طور ویژه برای نصب کارتخوان، به‌صورت ضمنی، این قشر را به  عدم همکاری در پرداخت مالیات متهم کرده است. همچنین به گفته آنها، از جایی که دیگر صنوف این‌گونه مورد توجه خاص قانون قرار نگرفته‌اند، رویکردی تبعیض‌آمیز در این زمینه به وجود آمده است.

استدلال پزشکان تا چه حد درست است؟

این استدلال‌‎ها تا چه اندازه درست و برحق است؟ آیا قانونی وجود دارد که بالذات در آن اجبار و فشار بیرونی وجود نداشته باشد که پزشکان این قانون را نوعی هجمه به خود قلمداد کرده‌اند؟

از نظر فلسفه سیاسی، قانون ابزاری برای اعمال مشروع قدرت است. قدرت هم همواره با نوعی فشار از خارج و اجبار همراه است و به همین دلیل، آن را مقابل آزادی و امیال فردی صورت‌بندی می‌کنند. اگر قانون حامل حکمی دستوری و قدرتی قهری برای حفظ ضمانت اجرایی نباشد، آیا چیزی جز حکمی خبری خواهد بود؟

از این موضوع که بگذریم، آیا اینکه قانون تنها برای پزشکان تدوین شده، آن را تبعیض‌آمیز کرده است؟ این پرسش را بهتر از هر کس خود پزشکان می‌توانند پاسخ دهند. طی سال‌های اخیر، گزارش‌های زیادی در زمینه عدم استفاده مطب‌های پزشکی از دستگاه کارت‌خوان منتشر شد؛ تا جایی که حتی دیده می‎شد یک درمانگاه بزرگ با تعداد زیادی از مراجعان هم تنها پول نقد دریافت می‌کرد. این موضوع در کنار درآمدهای بالای این قشر قرار داد.

طبق آمارهای سازمان امور مالیاتی، پزشکان صرفاً ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازند، در حالی که مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی، میزان مالیات واقعی آنها را حداقل حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زد.

از سوی دیگر، برعکس نامه‌های شکایت‌آمیز که در آنها استدلال شده چون این قانون دیگر صنف‌های اقتصادی را شامل نمی‌شود، پس ما هم با آن مخالفیم، تجربه عینی نشان داده در حال حاضر که کارت‌های اعتباری، محور پرداخت وجوه شده، در میان صنوف اصلی اتفاقاً مطب‌های پزشکی تنها مکان‌هایی هستند که به شکل گسترده‌ای  پول نقد از مشتریان (و نه بیماران) طلب می‌کنند.

نکته جالب اینکه به‌صورت ضمنی استدلال می‌کنند از آنجایی که بقیه قانون را رعایت نمی‌کنند، پس ما هم نباید رعایت کنیم و در غیر این صورت، تبعیض‌آمیز خواهد بود. اگر واقعاً پزشکان همان‌طور که در نامه‌های آنها آمده، خواهان اعتماد عمومی هستند، رعایت این قانون هرگز به آنها لطمه نخواهد زد، بلکه برعکس این عدم توجه به خواست عمومی و قانون است که آنها را در معرض نقد افکار عمومی قرار خواهد داد.

لازم است گفته شود اتفاقاً عموم جامعه از پزشکان به‌عنوان قشری تحصیل‌کرده انتظار دارند که برای برداشته شدن ریاکاری، رانت و بسترهای ایجاد فساد، به قانون احترام بگذارند و بی‌باکی خود را نسبت به اجرای قانون نشان دهند.

امکان دور زدن دستگاه کارتخوان

این قانون با همه نتایج مثبتی که خواهد داشت، شرایط اجرای درست و کامل آن مورد تردید است؛ علی‌الخصوص از زمانی که مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که «غالب بر هفت میلیون دستگاه کارتخوان بدون هویت وجود دارد که برای سازمان نقطه کور است».

اخیراً علی‌ دینی ترکمانی، اقتصاددان در این زمینه نوشته است: در شبکه‌ بانکی که امکان برداشت از حساب یا نقل و انتقال پولی با شناسنامه‌ جدید دارای شماره‌ کد ملی، برای عموم مردم، امکان‌پذیر نیست، باز کردن شماره حساب بدون هویت، مستلزم هماهنگی قوی میان شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خاص و برخی مدیران شبکه‌ بانکی و مؤسسات مالی و پولی است. بنابراین حجم بسیار زیاد حساب‌ها و دستگاه‌های کارتخوان بدون هویت، دال بر سازماندهی مافیایی چنین فعالیت‌هایی و نظام‌مند شدن آن است.

بر اساس نوشته این اقتصاددان، این موضوع نشان می‌دهد «الکترونیکی و دیجیتالی شدن امور، بر بستر مناسبات فسادگرای عمیق، کمکی به شفاف‌سازی و همچنین پیش‌گیری از پولشویی و فساد نمی‌کند.»

بر همین اساس، ابتدا لازم است بانک مرکزی برای همکاری با سازمان امور مالیاتی تدبیری برای ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان انجام دهد تا از این طریق شاهد دور زدن این قانون نباشیم.

۲۲۶۲۲۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    چرا فقط ما مالیات بدهیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان بقیه نمیدن؟ ما کارمندای بیچاره که اول مالیات کم میشه از قرون قرون حقوقمون تازه درآمد میلیاردی و زیرمیزی و ... نداریم که
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      48 7
      اکثرتون یا تکی یاچندتایی رفتیدتوکارساختوسازتجاری واردکننده کالا ساختوسازمسکونی ,فراموش میکنیدحتی درست بیمار رو توجیه کنید و نسخه درمانش رو درست صادر...فشارمیادمالیات بدین؟؟؟؟از مسافرت۶ماهه خارج کشورتون کم میاد؟چی
    • مهربان IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      34 2
      تاالان که بیشتر کارمندا و کارگرا مالیات میدادند اما منصفانه و وجدانی و عادلانش اینه همه افرادی که در ایران درامد دارند باید مالیات بدهند در هر شعل و صنفی
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      36 7
      وقتی پزشک این مملکت یارانه می گیره توقع داری مالیات بپردازه
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      14 49
      متاسفانه وضعیت حجاب در بعضی از منشی های مطب های پزشکان چندان مناسب نیست
    • تاریخ IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      14 15
      اینکه فقط کارمندان مالیات می دهد درست است. ولی هیمن طلا فروش ها ببینید وقتی تحت فشار پرداختن مالیات قرار گرفتند، تحصن کردند و مالیات نپرداختند. کسانی که هم از توبره می خورند و هم ار آخور.... اصناف دیگر هم گوش دولت را گوش تا گوش در پرداخت مالیات و گوش ملت را در افزایش بی حساب و کتاب قیمت محصولات و خدمات خود می برند، حالا زور همه به بانیان سلامت در جامعه رسیده اند
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      39 1
      طلا فروش ها عملا مالیاتی نمیدهند
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      40 9
      پزشکان ۱۰سال بیشتره ک اکثرشون در شغل اصلی و شریف دلالی فعال هستند دلال مسکن سکه خودرو ارز ووووو
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    105 6
    خوب همه خوب میدانند اعتراض پزشکان نابجاست ولی همه هم میدانند که پزشکان خودشان را با چه نهادهایی و سازمانهایی و دستگاههایی مقایسه میکنند که کارتل اقتصادی هستند و بودجه از دولت میگیرند و مالیات نمیدهند. یعنی به بودجه گرفتن که میرسد دولتی هستند به کسب درامد و مدیریت که میرسند خصوصی هستند و به پرداخت مالیات که میرسند معااااااااااااااااف هستند.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      73 2
      و همینطور بساز بفروشها، دلالان خودرو و سکه، طلافروشان، مداحان و ... و بسیاری از مشاغل آزاد ...
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      83 0
      قشر بدبخت کاگر و کارمند مالیاتش سر ماه از حقوقش کسر میشه. واقعا قشر بدبختی هستیم. سهم ما از مسایل مادی تنها حقوق و درآمد ناچیز و هزینه های سرسام آور زندگی بوده. اونوقت پزشکان صحبت از تبعیض می کنند
  • مومیایی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    121 6
    اگه می خواید بیماران به جای شما فقرا مالیات رو پرداخت کنه
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      93 5
      مطمئن باشید اگر مجبور به پرداخت مالیات شوند حتما دوبرابر نرخ مالیاتشان از بیماران اضافه میگیرند و از این بابت هم درآمد کسب میکنند والبته برای دستگاههای نظارتی هم هیچ اهمیتی نخواهد داشت که بر سر مردم چه می‌آید در شرایط سخت اقتصادی میزان شرافت صاحبان مشاغل محک زده شده که خیلی ها رفوزه شده اند
  • ناشناس IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    79 31
    هیچ کی تو این مملکت به اندازه پزشکان پول در نمیاره.‌اکثر رشته های پزشکی و دندان پزشکی درآمد نجومی دارند. میتونید براحتی احکام حقوقی اعضا هییت علمی دانشگاههای علوم‌پزشکی و کارانه اونها رو با سایر رسته های دانشکاهی مقایسه کنید.‌ تازه بدون درآمد مطب پزشکی و جر احی های بخش خصوصی . برای همینه که زیر بار دستگاه کارت خوان نمیرند. چون این حضرات جدابافته از جامعه بسیار مقتدرهستند.‌تازه هرخطای پزشکی هم انجام بدهند یه چند روزی فقط مطبشون تعطیل میشه.
    • دکتر میثم IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      9 6
      حرف بدون سند و بیخود نزنید. اولا ماکه هرچی بنز و بی ام و و ماشین انچنانی تو خیابون میبینیم همه شون مال دلال و برج سازه و جوونکهای بیست ساله پشتش نشستند . کدوم دکتری رو تا حالا پشت پورشه دیدید؟! دوما اینکه اولین قشری که یارانه اش بدون هیچ دلیل و شفاف سازی حذف شد قشر پزشکان بودند. حتی یارانه اون پزشکی که دوران طرحشو شهر لب مرز میگذروند هم حذف کردند.پس وقتی اطلاع ندارید بیخود نگید پزشک یارانه میگیره! سوما اینکه من خودم شخصا بدونم با مالیات دادن قشر ما پزشکان وضع مملکت درست میشه حاضرم دوبرابر مالیات بدیم. اما میدونیم مشکل مملکت چیز دیگه اس و مالیات دادن من پزشک وضع این ملتو بهتر نمیکنه. مگه چند تا پزشک مالیات نده داریم تو مملکت ؟ راست میگید برید جلوی قاچاق و ... را بگیرید
  • کژال IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    81 5
    آقا اصلا مالیات این عزیزان رو هم از حقوق کارگران معدن. کارگران ذوب آهن، کارگران پتروشیمی و... کم کنید. آخه این عزیزان مالیات بدن یک کارگر هم مالیات بده! پس عدالت اجتماعی چی میشه؟ مالیات رو کسی پرداخت میکنه که از امکانات اجتماعی استفاده بکنه این عزیزان که اصلا ایران نیستن که از امکانات ایران استفاده کنن پس روا نیست که ازشون مالیات بگیرید
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    99 5
    اکثر پزشکان ایرانی راه رو اشتباه اومدن و باید به شغل شریف بنگاه داری برگردن. دلالی رو خیلی بهتر انجام میدن تا پزشکی.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      52 4
      واقعا
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      21 6
      تازه با پول همین مالیات ها و نفت رایگان درس خواندن
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      20 2
      اخه طفلکي ها درامدشون کمه جواب خرج رو نميده
    • دکتر میثم IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      8 10
      تو هم درس میخوندی ازش کسب درامد میکردی .کی جلوتو گرفته؟ درضمن مگه اینهمه کاسب بدون هیچ سررشته ای ار علم پزشکب تو اینستا و .‌.. تو کار پزشکی دخالت میکنن انواع قرص و مکمل چاقی و لاغری میفروشن پزشکها جلوشونو گرفتند ؟ که حالا میگید پزشک نباید ساختمان بسازه؟؟
    • م ر IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      0 0
      الان هم دارند همون کار رو انجام می دهند
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    27 1
    وقتی از اول زندگیت با سهمیه به همه چی برسی معلومه که طلبکارم میشی که چرا باید مالیات بدی
  • علیرضا IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    75 2
    چرا پزشکان با آن همه در آمد به پرداخت مالیات اعتراض دارند؟ حقوق کارمند قبل از پرداخت با کسر مالیات مواجه میشود اما پزشکان با آنهمه در آمد پول نقد در بیمارستانها طلب میکنند .... پزشکی که باید امین جان مردم باشد بعضا با عدم پذیرش مسئولیت، جان مردم را به خطر انداخته و اکنون آشکارا از پرداخت مالیت طفره میرود... جالب است.....
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    55 7
    پزشکان واقعا تو همه چیز شورش رو در آوردن
  • علیرضا IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    35 4
    چرا پزشکان با آن همه در آمد به پرداخت مالیات اعتراض دارند؟ حقوق کارمند قبل از پرداخت با کسر مالیات مواجه میشود اما پزشکان با آنهمه در آمد پول نقد در بیمارستانها طلب میکنند .... پزشکی که باید امین جان مردم باشد بعضا با عدم پذیرش مسئولیت، جان مردم را به خطر انداخته و اکنون آشکارا از پرداخت مالیت طفره میرود... جالب است.....
  • شمس تبریزی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    51 28
    بنده پزشک می شناسم که اینجا ریالی مالیات نمیداد. مهاجرت کرده استرالیا و دولت استرالیا مالیات درست و حسابی ازش میگیره و اون هم صداش در نمیاد و راضی هم هست. درآمدهای نفتی تمام اصناف و مشاغل را پر رو کرده. یکی از برکات تحریمها این بوده که یواش یواش دولت را داره مجبور میکنه که نظام مالیاتی را درست کنه و خوب مالیات بگیره. متاسفانه تا زور پشت سر ما نباشه دست به اصلاح سیستم معیوب و ناکارآمد نمیزنیم
    • شمس تهرانی US ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      18 1
      جناب شمس شما همش در سایت و نت حضور داری احیانا شاغلی؟ جالب اینجاست در تمام امور و مسائل هم اظهار نظر تخصصی. میکنی.انسان اول باید خودشو اصلاح کنه
    • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      5 2
      مالیات هم میدیدم . فقط باید بدونیم مالیات ما کجا هزینه میشه . والسلام
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      18 21
      مزید اطلاع برادر عزیزم شمس تهرانی عرض میکنم که من سه نوع مالیات می پردازم. 1- مالیات به دولت جهت توسعه ایران 2- پرداخت سهمین مبارکین به مراجع عظام جهت توسعه اسلام 3- به حکم اینکه علی ع فرمود زکاة العلم نشره در خبرآنلاین حضور می یابم و با نوشتن کامنتهای متعدد زکات آنچه را که میدانم پرداخت میکنم. میبینی که مالیات پرداختی ام از خیلی از شماها ممکنه بیشتر باشه. نمیخواستم اینها را بگویم اما چون شما مرتب میگویی من به خاطر این کامنتها از جایی حقوق میگیرم این را عرض کردم تا بدانی کامنت نوشتن هم نوعی پرداخت مالیات است و بنده اهل فرار مالیاتی نیستم
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    12 3
    باید همه پزشکها مالیاتو بدن،اگه ندادن لغو پروانه کنید
  • US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    5 0
    همه باید مالیات بدن
  • حق گو IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    13 1
    روانپزشک ها ویزیت های کلان دریافت میکنن کارت هم نمیکشن.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    14 2
    به نظرم پزشکانی که کارتخوان نصب نمیکنن پروانه شونو باطل کنند و به جرم فرار مالیاتی به قوه قضائیه معرفی بشن تا انقد بیمارها را به خاطر پرداخت پول نقد اذیت نکنند.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    9 1
    مالیات خیلی از پزشکان اندازه یک ساعت درآمدشونم نمیشه همونم نمی خوان پرداخت کنن؟ به نظرم پزشکان بدترین پرداخت کنندگان مالیات هستن
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    9 14
    به نظر من حقتان است که شما مالیات دهید چون در مدرسه که همین تنبلهای زبان دراز را کمک می کردید که یک ده دوازدهی بگیرند الان هم چند شیفت کار می کنید باید همالیات دهید تا جور همان تنبلها را بگکشید تا شما باشید که با هوشتر از دیگران نباشید
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    14 3
    پزشکان( با درامد بالای هفتاد هشتاد میلیون در ماه) باید بیشتر از 50 درصد مالیات پرداخت کنند.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    9 11
    من یه پزشک متخصصم...یک کارانه و دستمزد بدون کسر مالیات نگرفتم...و اکثریت پزشکان هم مث من تو سیستم دولتی کار میکنن.....
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    10 16
    من یه پزشک متخصصم...یک کارانه و دستمزد بدون کسر مالیات نگرفتم...و اکثریت پزشکان هم مث من تو سیستم دولتی کار میکنن..... و اما درمورد سیستم خصوصی:من میگم سیستم باید حتما بگیره از همه:پزشک ،دلال،بساز بفروش،مغازه دار،راننده، .....همه یه جوری دارن به پزشکان میتازن انگار ریشه همه مشکلات کشور ما پزشک ها هستیم
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
      8 0
      نه خيراقاي دکتر يکي از مشکلات اصليش که بااين وضع جامعه همه مردم با اون دست وپنجه نرم ميکنن هزينه هاي بهداشت ودرمانه که خيلي زير سواله وتازه اغلب همکاران شما حاضر هم نيستند ماليات رو شفاف پرداخت کنند .حداقل سي ساله که فرار مالياتي مال دلال وکارخانه دار و پزشکه .
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    14 2
    من کارمند ماه به ماه از حقوقم 10 درصد بابت مالیات کم میشه. زمان احمدی تژاد 30 درصد بود. درامد من کجا درامد شما پزشکان کجااا!!!!
  • حمید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    16 6
    مقصر همان مافیایی است که اجازه نمی دهد تعداد پزشکان کشور زیاد شود تا به اصطلاح دست زیاد نشود
  • موحد IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    15 1
    فقط کمتر از 5% پزشکان درآمد بالا دارن ... اکثر پزشکان عمومی و بعضی متخصصان حقوق و درآمد کمتر از کارمندان دارن ... صدای طبل از دور خوش است.
  • ملت بدبخت IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    5 1
    بخدا من متخصص میشناسم ماهی200میلیون فقط از مطب میگیره .یه نفر از سرخیابون اورده نوار مغز میگیره 5دقیقه 200هزار.واقعا به کی بریم بگیم.هرکی ام میاد میگه یه نوار مغز بگیر.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 7
    اکثر قریب به اتفاق پزشکان فرزندان معظم و معزز شهدا هستند. چرا اجازه می دهید نظرات توهیم آمیز درباره این عزیزان منتشر شود
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    5 0
    دعوا نداره همه باید مالیات بدن والسلام
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    6 0
    مالیات خوبه بشرطی که دولت در ازای دریافت مالیات از مردم بهشون امکانات بده