برندسازی راهکار معرفی پتانسیل های شهرستانی

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: در شرایط فعلی برگزاری جشنواره‌ها در سطح کشور و شهرستان ها عامل اساسی در برندسازی و معرفی توانمندی های موجود است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، معصومه آقاپور در دومین جشنواره هلو شندآباد در گفتگو با خبرآنلاین گفت: در قرن 21 برندینگ رکن اساسی در اقتصاد محسوب می‌شود و باید به پتانسیل های موجود دراین بخش توجه جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها صرفا یک فعالیت فرهنگی نیست و در اقتصاد کلان کشورهای توسعه یافته جشنواره ها را با نام، {اقتصاد گردشگری کشاورزی } معرفی می کنند افزود: این جشنواره ها دو هدف را دنبال می‌کنند، معرفی شهرها به جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی و همچنین باعث رونق کشاورزی از طریق افزایش خرید و فروش محصولات برتر می‌شود.

آقاپور با اعلام اینکه برگزاری چندباره جشنواره ها به عنوان یک رویداد تاریخی ثبت می‌شود اظهارداشت: رویدادهای تاریخی پس از مدتی ثبت ملی می‌شوند که با این کار می‌توان محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به عنوان کالای ارزشمند وارد بورس کالا کرده و موجب افزایش صادرات غیرنفتی و ارتقای اقتصاد شهرستانی شد.

نماینده مردم شبستر با بیان اینکه در این شهرستان برای صادرات محصولات کشاورزی هدف گذاری شده است افزود: در حال حاضر چهار کارخانه فرآوری هلو برای تولید پوره میوه و لواشک در شهرستان فعال هستند که 70 درصد تولید پوره میوه آنها به خارج از کشور صادر می‌شود.

آقاپور با اشاره به تامین زیرساخت های مورد نیاز برای فرآوری محصولات کشاورزی به خصوص هلو در شهرستان شبستر گفت: در بخش بسته‌بندی و سورتینگ نیز تلاش می شود در شهرک شندآباد2 امکانات لازم جهت تاسیس کارخانه محیا شود.

آقاپور با اشاره به مزیت بالای آذربایجان شرقی در تولید هلو اظهارداشت: 26 نوع از انواع هلو در سطح استان و به خصوص شهرستان شبستر کشت می‌شود که تلاش می کنیم با صنعتی سازی و صادرات با رعایت استانداردهای بین‌المللی، شهرستان شبستر و استان آذربایجان شرقی را به قطب صادرات هلو در کشور تبدیل کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =