افزایش ناخالصی در مواد مخدر چه دلایلی دارد؟

مدیرعامل خانه تولد دوباره می‌گوید: افزایش ناخالصی، افزایش عرضه، میزان کشفیات و قدرت خرید مصرف کننده از عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر فرض کنیم که نیاز روزانه یک فرد، یک گرم و قدرت خریدش ۱۵ هزار تومان در روز است، وقتی قیمت افزایش پیدا می‌کند، فروشنده خرد برای از دست ندادن مشتری خود، ناخالصی را افزایش می‌دهد تا آن یک گرم را با قیمت سابق در اختیار مشتری قرار بدهد.

عباس دیلمی‌زاده، مدیرعامل خانه تولد دوباره در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با تاکید بر اینکه حتی در چنین شرایطی هم مشتری راضی و این ترفند مافیای فروش مواد مخدر است، می‌گوید: قدرت خرید مصرف کننده تعیین کننده قیمت بازار خواهد بود و افزایش یا کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی حتی بازار خرده فروشی را هم متاثر خواهد کرد.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر، عرضه این مواد به دو دلیل افزایش پیدا کرده است. اول اینکه افغانستان به سمت تولید شیشه رفته است و می‌تواند بخشی از بازار شیشه ایران را در دست بگیرد و متقاضیان  مواد مخدر سنتی مثل هروئین و تریاک می‌توانند بخشی از نیازهایشان را با این مواد صنعتی جبران کنند و به نوعی در مواد مخدر سنتی، کاهش تقاضا به وجود آمده که باعث کاهش قیمت این مواد شده است.  دوم اینکه پیش‌سازهای مواد مخدر، یعنی پیش‌سازهایی که هروئین یا شیشه را در افغانستان تولید می‌کنند، کاهش قیمت داشته‌اند و توانسته‌اند بازار را تحت تاثیر این کاهش قیمت قرار بدهند. 

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =