سند ملی توسعه استان البرز تدوین شد/صادرات استان ۷۰درصد رشد داشته است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با بررسی و برنامه ریزی که صورت گرفته نحوه بودجه ریزی استان با هدف محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار تغییر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری:  دکتر شهبازی در نشست با رئیس کل دادگستری استان البرز و دادستان عمومی انقلاب استان ضمن تبریک هفته دولت وبا اشاره به صحبت شهید رجایی مبنی بر اینکه (من کابینه ۳۶ میلیونی دارم) بیان کرد: شهیدان رجایی و با هنر به دلیل ساده زیستی و مردمی بودن، ماندگار شدند و الگویی برای تمامی مسئولان نظام شدند.
وی در این جمع با اشاره به اینکه امر قضاوت، کاری بسیار دشوار است، ادامه داد: در البرز با تدابیر که اندیشیده شده اقدامات ضد امنیتی صورت نگرفته است.
استاندار البرز با اشاره به تنوع قومیتی در استان البرز گفت: مدیریت جامعه ای متنوع از فرهنگها وسنتها کاری بسی دشوار است و این امر جز با همدلی وهمراهی تمام دستگاهها در جهت تامین رفاه وآسایش مردم امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به شرایط حساسی که امروز بر کشور حاکم است، افزود: با توجه به نام گذاری سال به نام رونق تولید درهفته دولت  ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه وطرح در استان کلنگ زنی و بخشی از آن به بهره برداری رسید که بیش از۱۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است واین امید آفرین است .
دکتر شهبازی افزود: در سایه اتحاد و همراهی بخش خصوصی و دولتی توانستیم نرخ بیکاری بهار ۹۸ را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۶ درصد کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه تولیدات استان قابلیت صادرات دارد ونسبت به سال گذشته رشد چشم گیری داشته است،افزود: صادرات ۵ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به ۵ ماه اول ۹۷ بیش از ۷۰ درصد  رشد داشته که شامل ریالی وارزی می باشد.
 
استاندار البرز با اشاره به رتبه برتر استان البرز در حوزه جذب سرمایه گذاری بیان کرد: البرز، گیلان وکرمان سه استان برتر در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی هستند همچنین البرز اولین شهرک دارویی کشور را در خود جای داده است.
وی با اشاره به شهرک گلخانه حاضر در استان گفت: دولت انتظار ۵۰هکتارتوسعه شهرک گلخانه ای را داشت اما امروز شاهد آن هستیم که مساحت این شهرک به ۳۰۰ هکتار رسیده است.
دکتر شهبازی با اشاره به همراهی دستگاه قضا در راستای  رونق تولید گفت: همکاری دستگاه قضایی در جهت حفظ اشتغال بسیار موثر بوده است و هر واحد تولیدی که با مباحث قضایی وقانونی بر خورد کرده است  با دخالت قوه قضائیه توانسته بر آن فائق آید.
وی با اشاره به اینکه تجمعات کار گری در برخی استانها دیده می شود عنوان کرد: استان البرز با ۳۵۰۰ واحد تولید و ۱۰۰ هزار واحد صنفی در یک سال گذشته با چنین مشکلاتی همراه نبوده و بخشی خصوصی توانسته با همکاری دولت بخش اعظمی از مشکلات خود را بر طرف نماید وچرخه تولید راحفظ کند.
وی با بیان اینکه استان البرز افزود: رشد جمعیتی در استان البرز روزبه روز افزایش می یابد و ضروریست که با آینده نگری زیر ساختهای لازم فراهم شود تا بتوان در حوزه رفاه عمومی واشتغال اقدام موثری انجام دادکه یکی از این زیر ساختها پست ۴۰۰ کیلو ولتی می  باشد و همچنین تامین پایدار گاز استان که در این خصوص با پیمانکار مذاکرات صورت گرفته تا بتوانیم جهت تامین گاز از مسیر ایمن و خط انتقال اصلی گاز استان را تامین کنیم.
استاندار البرز با اشاره به اینکه امروز کشور به اتحاد وهمراهی مضاعف نیاز دارد گفت: قطعا ریاست محترم قو قضائیه هم بر وفاق واتحاد تاکید دارند و ضروریست تمام  حوزه ها  سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی به صورت همزمان پرداخت نمی توان بخش را دید وبخش دیگر را نادیده گرفت همه این بخش ها دوبال برای پرواز هستند.
وی با اشاره به بودجه استان گفت: با بررسی و برنامه ریزی  که صورت گرفته نحوه بودجه ریزی استان با هدف محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار تغییر کرده است.
 
استاندار البرز افزود: توانستیم ظرف یک سال سند توسعه استان را به همت نخبگان واساتید دانشگاه طراحی کنیم  و ریل گذاری استان در خصوص سند انجام شود تا به عنوان سند بالادستی در اختیار سازمان برنامه بودجه جهت بهر برداری مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =