راه اندازی خانه امید مطالبه اصلی بازنشستگان در اردبیل 

سرپرست صندوق بازنشستگی استان اردبیل از راه اندازی خانه امید در شهر اردبیل بعنوان مطالبه اصلی بازنشستگان اردبیل خبر داد و گفت: نامگذاری یکی از میادین و یا خیابانهای اصلی شهر اردبیل به نام بازنشستگان از جمله درخواست‌های این بازنشستگان از مسئولان استان اردبیل می‌باشد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل ، قاسمعلی جعفری در جمع خبرنگاران گفت: قرار است شهرداری اردبیل زمینی در اختیار این صندوق قرار دهد تا زمنیه احداث خانه امید برای بازنشستگان عزیز زودتر فراهم شود.

جعفری در ادامه با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در روز خانواده و تکریم از بازنشستگان عنوان کرد: ملاقات و دیدار با ۱۵ بازنشسته دائم البستر ، و تجلیل از بازنشستگان عزیز استان اردبیل در کانون فرهنگی و هنری عصمت از عمده برنامه‌های این صندوق می‌باشد که هدف از این برنامه های تجلیل از بازنشستگان عزیز است.

سرپرست صندوق بازنشستگی استان اردبیل با بیان اینکه از اول ۹۸ لغایت خرداد ماه سالجاری به شش هزار نفر خدمات بیمه تکمیلی ارائه شده است. گفت: به ۱۶ نفر فوتی بیمه عمر و حوادث و به ۱۲۰ نفر هزینه عینک ، سمعک و عصا پرداخت شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع صندوق برای بازنشستگان استان اردبیل ادامه داد: در این راستا ۱۱۱ نفر به تورهای سیاحتی و زیاتی از جمله مشهد مقدس ، جزیره کیش و کربلای معلی اعزام شدند.

جعفری با اشاره به خدمات بانکی بازنشستگان عنوان کرد: به ۱۶۰۰ نفر وام ضروری ۵ میلیونی با نرخ ۴ درصد بدون دریافت ضامن و به ۱۹ نفر از بازنشستگان عزیز که فرزندانشان از مورخه ۱/۱/۹۷ لغایت ۳۰/۳/۹۸ ازدواج کرده اند وام ۲۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصد و با اقساط ماهانه ۴۰۰ هزار تومان بدون ضامن و بروکراسی اداری پرداخت شده است.

سرپرست صندوق بازنشستگی استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و بهبود وضعیت بیمه تکمیلی عمده‌ترین خواسته بازنشستگان است ، یادآور شد: بازنشستگان بعد از ۳۰ سال خدمت صادقانه انتظار دارند نهادها و دستگاه‌های اجرایی محترمانه با آنها برخورد کند همان طوری که ما انتظار داریم آیندگان با ما رفتار خوبی داشته باشند.

جعفری در پایان تاکید کرد توجه به نیازهای مادی و معنوی بازنشستگان عزیز، ایجاد زمینه برای حضور پر فایده آنان در صحنه کارهای اجرایی با توجه به تجربیات، تخصص ها و توانایی آنان و همچنین با در نظر گرفتن امکاناتی برای گذراندن اوقات این عزیزان، ایجاد تشکل ها، انجمن ها و گردهمایی با سرلوحه قرار دادن برنامه های ورزشی، فرهنگی و آموزشی متناسب با شرایط آنان، ایجاد تسهیلات بهداشتی و درمانی، استفاده از وام های قرض الحسنه مناسب با شرایط اقتصادی آنان و همچنین احترام و تکریم این عزیزان و دادن نقش های پر رنگ و کلیدی در محیط خانه و خانواده به بازنشستگان عزیز حائز اهمیت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =