معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استان مرکزی:

برای ما زشت است که مکان مناسبی برای تئاتر در استان  نداریم

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مرکزی از کمبود فضاهای مناسب فرهنگی از جمله سالن تئاتر در استان اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، بهروز اکرمی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان وخانواده استان مرکزی بر لزوم گسترش فضاهای فرهنگی در استان تاکید کرد.

 وی در  اهمیت تکریم بزرگان و مفاخر استان گفت :  اگر  بزرگان خود را تکریم کنیم، بزرگی در جامعه نشر پیدا می کند،  باید برای خود یاد آوری کنیم که بزرگانی چون امیرکبیر داریم. کسی  که در طی ۳سال صدر اعظمی، با وجود تمام مشکلات در کشور تاثیر گذار بود. ما نیز باید تلاش کنیم که حداقل یک دهم از کار های او را انجام دهیم.

اکرمی با اشاره به نکوداشت مفاخر زن استان که در مرداد ماه در استان برگزار شد، افزود: در نکوداشت قبلی تفکیک جنسیتی کردیم که کار درستی نبود. به همین دلیل باید نکوداشت مفاخر مرد را نیز برگزار کنیم، ولی از این پس  بزرگداشت مفاخر را بدون تفکیک جنسیتی برگزار خواهیم کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار  ادامه داد: ما باید بزرگان خود را بزرگ بشماریم وهمه ی دستگاه ها باید به هر میزانی که می توانند در هر چه بهتر برگزار شدن آن کمک کنند.

اکرمی  با توجه به دستور کار جلسه مبنی بر حمایت از راه اندازی کسب وکار های فرهنگی وهنری عنوان کرد: متاسفانه اکثر سرا های بازار قفل ودر حال ریزش است. اگر درهای یک مجموعه ساختمانی  را قفل کنیم زود تر از بین می رود تا وقتی که از آن استفاده کنیم. این سراها بهترین جا برای گذر فرهنگ است.

وی ضمن تاکید بر توجه به مشکلات فرهنگی و  هنری استان بیان کرد: مگر ما نمی گوییم  میزان گفتگو در این جامعه پایین آمده، پس چه ایرادی دارد مکانی فراهم کنیم تا جوانان دور هم جمع شوند ودرباره یک رمان حرف بزنند، برای ما زشت است که مکان مناسبی برای تئاتر نداریم.

معاون سیاسی استاندار  متذکر شد: شورای شهر، شهرداری، کتابخانه ها، اصناف، هیئت امنای بازار و همه نهادها و دستگاه هایی که در بحث فرهنگ و هنر مربوط می شوند باید حداکثر ظرف ۲ماه  کار را از جایی شروع کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تصریح کرد : سخنرانی وجلسه دیگر کافی است، باید حرف را به عمل تبدیل کرد. هنرمندان ما باید بدانند که حداقل یک سرای بازار فعالیت هنری دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =