"نمایش" زخمی‌های عملیات "آویویم" اسرائیلی ها را به جان هم انداخت

ایسنا نوشت: فیلم پخش شده از انتقال مجروحان عملیات "آویویم" در رسانه‌های اسرائیل با برملا کردن دروغ نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تلفات این حمله به یک جنجال در اسرائیل تبدیل شده که تا حدود زیادی منعکس کننده بحران عمیق سیاسی در آستانه انتخابات کنست (پارلمان) این رژیم است.

شبکه خبری المیادین در گزارشی درباره عملیات اخیر حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی و روایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم درباه تلفات این عملیات اعلام کرد: فیلم پخش شده از انتقال مجروحان عملیات آویویم در رسانه‌های اسرائیل به سرعت تبدیل به یک جنجال داخلی در این رژیم شد که تا حدود زیادی منعکس کننده بحران عمیق سیاسی در آستانه انتخابات کنست (پارلمان) این رژیم است.

روایت رسمی درباره این فیلم بسیاری از سیاستمداران، نظامیان، تحلیلگران و روزنامه نگاران اسرائیلی را متقاعد نکرد و آنها این سؤال را مطرح کردند که چرا چند ساعت پس از عملیات درباره آن صحبت شد؟

یک سؤال منطقی، چرا رژیم اشغالگر روایتی را فاش می‌کند که باید برای تحقق اهدافش محرمانه باقی بماند؟

"الان می‌توانم یک خبر مهم به شما بدهم؛ هیچ یک از نیروهای ما مجروح نشده‌اند و حتی خراشی به کسی وارد نشده است" نتانیاهو اینگونه و با آرامش و درحالی که چشمانش را پاپپن انداخته بود این خبر را اعلام کرد و گفت که هیچ یک از سربازان ارتش وی پس از حمله حزب‌الله لبنان در اطراف شهرک آویویم در چهار کیلومتری خاک لبنان مجروح نشده‌اند.

روایت نتانیاهو کاملا با آنچه حزب‌الله اعلام کرد در تناقض است. حزب‌الله در بیانیه خود درباره این عملیات آورده است: "گروه شهید یاسر ضاهر و حسن زبیب" یک خودروی نظامی اسرائیلی را در مسیر شهرک آویویم منهدم کرد و تمامی سرنشینان این خودرو کشته و مجروح شدند. حزب‌الله همچنین دوشنبه فیلمی را از این عملیات منتشر کرد که به وضوح هدف رصد شده، نحوه هدف قرار گرفتن و برخورد مستقیم موشک با آن را نشان می‌دهد.

اطمینان حزب‌الله از دقیق بودن هدفش به سرعت توسط رسانه‌های اسرائیلی تأیید شد و این رسانه‌ها با تأیید انتقال مجروحان این عملیات به بیمارستان‌های اراضی اشغالی دروغ نتانیاهو را برملا کردند.

ابتدا، أورلی الکعلی، خبرنگار رادیو اسرائیل دروغ نتانیاهو را برملا و تأیید کرد که چند مجروح به بیمارستان "رامبام" در شمال فلسطین اشغالی منتقل شده‌اند.

همچنین تعداد دیگری از رسانه‌های این رژیم یک ویدیو منتشر کردند که روند انتقال مجروحان توسط یک بالگرد را نشان می‌دهد و شبکه ۱۲ اسرائیل به دنبال انتشار این ویدیو اعلام کرد، زمانی که نتانیاهو می‌گوید حتی یک خراش هم به کسی وارد نشده، چرا باید یک بالگرد از مرزهای شمالی به بیمارستان رامبام آمده و مجروحانی را به این بیمارستان منتقل کند؟

"فیلم نمایشی"، "تاکتیک جنگ روانی" و "عملیات تخلیه تخیلی"؛ اینها اصطلاحاتی است که دشمن اسرائیلی و رسانه‌های آن برای توصیف و توجیه آنچه پس از انتشار صحنه‌ انتقال مجروحان رخ داده است، به کار برده‌اند.

در همین راستا، روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت که این دو سرباز زخمی در واقع بخشی از یک عملیات استتار از پیش برنامه ریزی شده بودند. چراکه ظاهراً اسرائیل امیدوار بود که حزب الله با اعتقاد بر اینکه تلفاتی ایجاد کرده دیگر راضی شود که پاسخش به حملات اسرائیل به مواضع حزب الله در ماه گذشته محقق شده و کافی بوده و به دنبال آن آتش را متوقف کند.

این رسانه صهیونیستی همچنین با اشاره به رصد یک خودروی نظامی اسرائیلی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی توسط رسانه‌های لبنان که یک عروسک با پوشش نظامی در داخل آن قرار داده شده بود، نوشت، این نخستین باری نیست که ارتش اسرائیل در تنش با حزب‌الله از "تاکتیک جنگ روانی" استفاده می‌کند.

برجسته ترین واکنش داخلی اسرائیل به فیلم پخش شده درباره انتقال مجروحان توسط رام بن باراک، معاون سابق موساد مطرح شده و وی ابراز نگرانی کرده است که انتشار این "مانور گمراه کننده" می‌تواند حزب‌الله را به انجام یک عملیات جدید ترغیب کند.

همچنین عومر بارلیو، فرمانده پیشین یگان ویژه عملیات ارتش اسرائیل در این باره گفت: افتخار به مانور گمراه کننده ما را متضرر خواهد کرد.

وی در ادامه این سؤال را مطرح کرد که اگر این  مانور احساس آرامش به غیرنظامیان اسرائیل ندهد، پس هدف از انجام آن چیست؟

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی خاطرنشان کردند که "مانور گمراه کننده" که توسط ارتش رژیم اشغالگر انجام شده نباید فاش می‌شد، "یئیر لاپید" عضو کنست رژیم صهیونیستی معتقد است که افشای این مانور با هدف "به دست آوردن امتیاز در انتخابات صورت گرفته و این اقدام بی‌مسؤولیتی نامیده می‌شود."

در همین راستا، یونی بن مناحیم، تحلیلگر صهیونیستی مسایل کشورهای عربی اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی یک جنگ روانی علیه غیرنظامیان خود انجام داده است نه حزب‌الله.

23310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =