دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره راه جلوگیری از فرار مالیاتی/ مالیات کجا خرج می‌شود؟

کاربران خبرآنلاین درباره فرار مالیاتی معتقدند «هیچ‌چیز به اندازه آموزش و بالا بردن فرهنگ عمومی و در عین حال، ایجاد اعتماد در اقشار مختلف نمی‌تونه موثر باشه. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از پرشکان، سازمان امور مالیاتی ۱۵ صنف دیگر را مشمول استفاده از صندوق فروش کرده است. بر این اساس، مقرر است وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالار پذیرایی و... مرکز اقامتی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط‌نقلیه موتوری، آرایشگاه‎های مردانه و زنانه، آجیل و خشکبارفروشی‎ها، قنادی‌‎ها و شیرینی‌فروشی‎ها، آب میوه‌فروشی‌ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم‌تحریر و نوشت‌افزارفروشی‌ها و بازی‎های رایانه‌ای (گیم‌نت‌ها) و کافی‎نت‌ها و البته دفاتر خدمات ارتباطی موظف به استفاده از صندوق فروش هستند.

هدف از این اقدام، واقعی شدن درآمدهای مالیاتی در ایران است. کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که در این خصوص تحت عنوان «چگونه می‌توان جلوی فرار مالیاتی در صنوف مختلف را گرفت؟ » دیدگاه‌های جالبی داشتند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «با نصب صندوق‌های فروش می‌شه مشکل را حل کرد. برای همه حتی بقالی‌ها. »

«احمد» یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «پس از نصب صندوق، باز هم راه فرار رو پیدا می‌کنند. هیچ چیز به اندازه آموزش و بالا بردن فرهنگ عمومی و در عین حال، ایجاد اعتماد در اقشار مختلف نمی‌تونه موثر باشه. »

کاربری تصریح کرد: «ماموران مالیات باید خیلی با دقت گزینش بشن. »

یکی از کاربران تصریح کرد: «طلافروش‌ها بیشتر از همه درآمد دارند، ولی مالیات نمی‌دهند. »

کاربری متذکر شد: «همین طلافروش‌ها از مردم ارزش افزوده می‌گیرند و به دولت هم بر نمی‌گردونند. خود قوانین مالیاتی براشون منبع درآمد شده. »

یکی از کاربران متذکر شد: «اون وقت مالیات کجا خرج می‌شه؟ »

احمد، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «همین یارانه نقدی که حدودا ماهی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانه و مستقیم به مردم پرداخت می‌شه، می‌تونه به‌جای نفت از مالیات تامین بشه. »

کاربری عنوان کرد: «صندوق فروش خیلی مکانیزم خوب و مناسبی است و استفاده از آن می‌تواند به واقعی شدن درآمدها منجر شود. »

یکی از کاربران تصریح کرد: «من فکر می‌کنم اگر مالیات بدیم و پول نفت را پس‌انداز کنیم، خیلی از مشکلاتمان خود به خود حل می‌شه. »

کاربری تاکید کرد: «بهترین گزینه، سخت‌گیری بسیار زیاد در سیستم نظارت بر اعمال قوانین و انتخاب بازرسان دارای وجدان کاری بالا برای کنترل صنوف چه از لحاظ مالیاتی و چه از لحاظ کم‌فروشی و یا گران‌فروشی است و تا زمانی که سیستم ناظر مشکل داشته باشه، هیچ قانونی تو مملکت درست اجرا نخواهد شد. »

کاربر دیگری عنوان کرد: «اتفاقا کارمندا اگر ۱۰۰۰ تومان مالیات می‌دهند، از صدها روش خاص چند برابر از دولت می‌گیرند، مثلا رد چند ساعت اضافه کار. »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =