شیوه نامه اجرایی طرح بیمه اجباری چه می‌گوید؟

مهر نوشت: مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، گفت: شیوه نامه اجرایی طرح بیمه اجباری تا حدود زیادی آماده شده است.

داوود حاجی قاسمعلی، افزود: شیوه نامه اجرایی طرح بیمه اجباری تا حدود زیادی آماده شده به نحوی که سازوکارهای لازم برای اعتراض افراد نسبت به دهک بندی و قسطی شدن حق بیمه در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه استحقاق سنجی تاکنون در ۶۵۰ بیمارستان دولتی و دانشگاهی اجرا شده است، افزود: در مراکز بهداشتی و درمانی سطح یک یا مراکز جامع سلامت که به شهرها و روستاها خدمات ارائه می‌دهند نیز تا حدود زیادی امکان انجام استحقاق سنجی و استعلام بیمه ای فراهم است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: استحقاق سنجی برای اطمینان از پوشش بیمه ای فرد است. در حال حاضر این برنامه به طور فعال در استان‌های گلستان، خراسان رضوی و اردبیل انجام می‌شود. همچنین خدماتی از جمله تائید نسخه، تائید خدمت در دفاتر پیشخوان و مراکز اجرا کننده نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی به طور فعال و دقیق انجام می‌شود.

وی در ادامه به ارزیابی وسع و مصوبه هیئت دولت مبنی بر بیمه اجباری افراد فاقد پوشش بیمه اشاره کرد و گفت: از زمان ابلاغ این مصوبه سازمان بیمه سلامت ایران ۴۵ روز فرصت دارد که شیوه نامه اجرایی را ابلاغ کند. این موضوع به طور جدی مستلزم همکاری وزارت رفاه بوده چرا که کاملا وابسته به بانک هدفمندی یارانه‌ها است و براساس آن سازمان می‌تواند ارزیابی کند که فرد در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشد یا خیر.

حاجی قاسمعلی ادامه داد: امیدواریم این بانک و اطلاعات آن به صورت آفلاین، دوره‌ای و یا به صورت دسترسی بر خط و سرویس استعلام در اختیار ما قرار داده شود تا در نهایت خدمات مورد نیاز و پوشش بیمه‌ای برای افرادی که توان مالی ندارند فراهم شود.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت افزود: افراد فاقد پوشش بیمه پس از زمان تعیین شده می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در قالب سامانه نیز شرایطی فراهم خواهد شد که با وارد کردن شماره ملی به فرد اطلاع داد شود که آیا مشمول یارانه دولت خواهد شد یا خیر.

۲۳۵۲۳۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =