روضه‌خوانی برای ناشنوایان/ روایتی از ۹ هیئت ناشنوایان و ۳۵۰۰ ناشنوا در کرمان

روز جهانی ناشنوایان" بهانه ای ای شد که به سراغ یکی از روحانیونی که ۱۴ است وقت و عمر خود را صرف انتقال مفاهیم دینی به ناشنوایان از طریق زبان اشاره کرده است، برویم.

خبرگزاری حوزه نوشت: ناشنوایان افرادی هستند که از بسیاری نعمت ها از جمله ارتباطات اجتماعی گسترده بی بهره اند، به طوری که حتی نه می‌توانند تاکسی بگیرند و نه آدرسی از کسی بپرسند و به دلیل عارضه ای که دارند، تقریبا هیچ آشنایی با مسائل دینی نیز ندارند، البته آنان یاد گرفته اند تا در مقابل مشکلات و کم لطفی ها سکوت کنند.  "روز جهانی ناشنوایان" بهانه ای ای شد تا به سراغ یکی از روحانیونی که ۱۴ است وقت و عمر خود را صرف انتقال مفاهیم دینی به ناشنوایان از طریق زبان اشاره کرده است، برویم و از حال و هوای تبلیغ دین در بین کسانی که از نعمت شنوایی بی بهره اند، جویا شویم. این روحانی جهاد گر کسی نیست جز «حجت الاسلام محمدعلی عرب» از دیار کریمان.

14 سال تبلیغ دین با زبان بی زبانی!

حجت الاسلام عرب کارشناس ‌تبلیغ ‌ناشنوایان‌ گفت: در حال حاضر قریب به ۳۵۰۰ نفر ناشنوا در استان کرمان داریم و بنده مفتخرم که مدت ۱۴ سال در استان کرمان و بعضاً در استان‌های هرمزگان، یزد و اصفهان مسائل دینی، احکام و قرآن را با زبان اشاره آموزش می دهم.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی و فرهنگی برای ناشنوایان ادامه داد: در حال حاضر آموزش مسائل دینی و برنامه‌های مذهبی در قالب هیئت مذهبی است که هم اکنون ۹ هیئت ویژه ناشنوایان در استان کرمان تشکیل شده و در تمامی مناسبت های مذهبی به برگزاری مراسم می‌پردازد.

کارشناس ‌تبلیغ ‌ناشنوایان‌با اشاره به بانیان و مجریان هیئات مذهبی ناشنوایان در استان کرمان، افزود: با توجه به عدم پشتیبانی از این قشر توسط سایر اقشار، اعضا، کادر اجرایی و بانیان این هیئت از خودِ عزیزان ناشنوا هستند و خداوند را شاکرم که توفیق خدمتگزاری در کنار آنان را به من داده است.

مظلومیت معلولین به ویژه ناشنوایان

عضو سابق هیئت مدیره جامعه معلولین شهرستان زرند با اشاره به مهجور ماندن قشر معلولین به ویژه ناشنوایان، بیان داشت: به دلیل عدم پذیرش این قشر از سوی جامعه و عدم وجود پشتیبان برای آنان، آنها به اجبار امورشان را خود انجام می‌دهند و باید گفت پیاده‌های دائم در کشور ما همین ناشنوایان هستند، چرا که نه می‌توانند تاکسی بگیرند و نه آدرسی از کسی بپرسند.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ام تا سفرهای زیارتی بعضی از گروه‌های معلولین، امور جاری آنان و یا بعضی از امور شخصی مراجعان معلول ناشنوا و نابینا (در مراجعه به خودم) را در حد وسع و توانم رتق و فتق کنم که این نیز کافی نیست.

حجت الاسلام عرب با اشاره به بی بهره بودن ناشنوایان از مسائل و احکام دینی، افزود: خدا را شاکرم که توفیق این امر به من عنایت شده و با نظر اهل بیت علیهم السلام، با وجود عدم هرگونه همکاری و به رغم همه موانع و مشکلات، توانستم سال‌ها در امر تبلیغ برای این قشر خاص که هیچ بهره ای از مسائل دینی نداشته‌اند، فعالیت کنم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =