۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
امید به جیرفت هم رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در جلسه امضای تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید در جیرفت، از حضور جدی‌تر این سازمان در استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رمضانعلی حیدری‌خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی، در جلسه امضا تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی امید جیرفت که با حضور شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاون سیاسی فرمانداری در شهرداری جیرفت برگزار شد، عنوان کرد: «توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از وظایف و مسئولیت‌های سازمان سینمایی است. صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست، سرمایه گذاری است.»

حیدری‌خلیلی در راستای شعار ایران، تنها تهران نیست از حضور جدی‌تر سازمان سینمایی در استان‌ها خبر داد.

او تصریح کرد: «با مشارکت و سرمایه‌گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شهرداری‌ها و سازمان شهرداری‌های کشور، توسعه زیر ساخت‌های سینمای و افزایش سالن‌های سینما در کشور شتاب گرفته است. با استقبال شهرداری‌ها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۹ شهر در ۱۹ استان کشور با ظرفیت ۶۳ سالن امضا شده است.»

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی خاطرنشان کرد: «پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری‌ها احداث می‌شود.»

حیدری خلیلی با بیان اینکه تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است، افزود: «یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت پرداخت می‌شود. پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه‌ای استاندارد، مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.»

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی گفت: «جیرفت به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی، جمعیت دانشجویی ۱۵ هزار نفری و بیش از ۵۰ هزار نفر دانش آموز، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید است. پردیس سینمایی امید جیرفت در جنوب استان کرمان با ۳ سالن و پیش بینی ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد – پارک ولیعصر شهر جیرفت- با محوریت شهرداری جیرفت احداث خواهد شد. در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۶۳ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری‌ها در سطح کشور در حال احداث است.»

حیدری خلیلی بیان کرد: «شهرداری‌ها می‌توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره‌برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند که هر سالن سینما بطور مستقیم ظرفیت ایجاد پنج شغل را دارد. هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =