شما نظر دادید/ از رایگان شدن مشاوره‌ پیش از ازدواج تا مبارزه با غول مشکلات اقتصادی

براساس قانون ایران، حق طلاق در ازدواج با مرد است مگر در حالتی که مرد به زن وکالت بدهد. اما حالا معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با تدوین لایحه‌ای سعی دارد به منظور حفظ بنیان خانواده این موضوع را برای مردان سخت‌تر کند.

به گزارش خبرآنلاین، چند روز پیش، خبرآنلاین طی یک نظرسنجی از کاربران خود پرسید با توجه به آمارهای رشد طلاق، باید چه راهکارهایی برای مسئولان در نظر گرفته شود و قانون باید چه تغییری کند تا جلوی افزایش این آمار گرفته شود؟

کاربران خبرآنلاین هم نظرات خود را در قالب کامنت، اعلام کردند و مسائل مادی و نگاه اقتصادی به ازدواج، افزایش سطح توقع‌ها، نبود آموزش و شناخت درست، مسئولیت پذیری و موضوعات دیگری را دلیل افزایش آمار طلاق اعلام کردند.

کاربری به نام فرهاد نوشت: «علت اصلی طلاق، ازدواج غیر عاشقانه است از دست مسئول و قانون کاری بر نمی‌آد.» اما کاربری در پاسخ به او نوشت: «عشق بازی کار فرهاد بود و بس ... دل به شیرین داد و دیگر هیچ کس ... عشق امروزی فریبی بیش نیست ... مانده ام حیران! که اصل عشق چیست؟»، کاربر دیگری هم در خطاب به او گفت: «فرهاد جان، برو عاشقانه ازدواج کن بعد موقع شام و نهار یه بشقاب عشق بگذار جلوی طرفت و به جای پول نقد جملات عاشقانه بنویس بگذار داخل کیف پولش، بعدش ببین چه جوابی میگیری!!»، کاربر دیگری هم گفته: «این تفکر اشتباه را بگذارید کنار که پولش میرسه و قسمت باشه همه چیز جور میشه... تا وقتی که در شرایط فعلی لااقل ۵ میلیون درامد ماهیانه نداشته باشید ازدواج دیوانگی است.»

عده‌ای از کاربران مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل اصلی افزایش آمار طلاق دانستند و حل شدن این موضوع توسط مسئولان را راهکار آن معرفی کردند؛ مثلا کاربری به نام علی نوشت: «خیلی از طلاق ها به دلیل مشکلات اقتصادی است واین که خانواده زیاد نمی توانندکنار هم باشند که ان هم به خاطر گرانی ها است که اهل خانه باید بیشتر کار کنند و مشکلات روحی که ان هم به دلیل نداشتن تفریح و شادی است.»، کاربر دیگری نوشت: «وضعیت اقتصادی درست شود و کار با درآمد خوب برای همه وجود داشته باشد حداقل ۸۰ درصد کاهش طلاق خواهیم داشت.»

عده زیادی از کابران، آموزش و شناخت کامل و مشاوره‌های پیش از ازدواج را بهترین راهکار برای کنترل آمار طلاق دانسته بودند. کاربری به نام مهدوی نوشته است: « متاسفانه سطح آگاهی و سواد فرهنگی، اجتماعی در سطح جامعه خیلی پایین هست و در مدارس و دانشگاه بیشتر به جای پرورش مهارتها یکسری تئوری های نظری آموزش داده میشه که هیچگونه کاربرد و کارایی در زندگی واقعی ندارد و مسئولان هم به جای آسان سازی ازدواج باید به دنبال آسان سازی طلاق باشند چرا که منشا این همه فساد، جرم و جنایت زندگی های اجباری است.»

 کاربر دیگری نوشته است: «یه کار دیگه هم که باید انجام بشه اینه که هزینه انجام مشاوره پیش از ازدواج توسط بیمه ها پوشش داده بشه. اینجوری مطمئنا افراد قبل از ازدواج میرن مشاوره و با روحیات همدیگه و انتظارات هم بیشتر آشنا می‌شن و به احتمال زیاد نرخ طلاق پایین‌تر میاد.»

کاربر دیگری نوشته: «سلام به نظر من هم باید قبل ازدواج زن و شوهر خوب هم دیگه رو بشناسند و زود تصمیم به ازدواج نگیرن. هم مسائل ظاهری و هم مسائل معنوی برای هر دو طرف، قبل از ازدواج حل شده باشه.که با زرق وبرق هایی که هم مرد و هم زن در این وضع فرهنگی جامعه می بینن ،مرد هوس زن دیگه ای نکنه و زن هم هوس مرد دیگه ای نکنه.به نظر من عمده اختلافات زن و مرد به خاطر تنوع گرایی های مرد و زن به وجود میاد. پس پیشنهادم اینه که اگر قبل ازدواج خوب انتخاب نکردید و همسر اختیار کردید سعی کنید صبر کنید. واگر قدرت صبر کردن ندارید همون بهتر که طلاق بدهید که هر روز با هم دعوا نکنید. وان یتفرقا یغن الله کلا من سعته و کان الله واسعا حکیما (نسا۱۳۰).»

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =