۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
روزگار رخوت شیخوخیت بعد از آیت‌الله مهدوی کنی

آیت‌الله مهدوی‌کنی از شخصیت‌های اولیه انقلابی بودند که در مبارزات انقلابی،حضوری موثر داشتند و در رده افرادی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر و ... بودند. ایشان از یاران امام و بعد از آن از یاران صدیق رهبری انقلاب بودند.

آیت الله مهدوی کنی شخصیت جامعی از نظر علمی، سیاسی، فکری و اخلاقی داشتند که موردقبول و پذیرش اکثریت نیروهای اصیل انقلاب بودند. ایشان همچنین محوریتی در مجموعه نیروهای انقلاب و روحانیت داشتند که با توجه به محوریت و شیخوخیت که ایشان داشت خلائی بعد از رحلت ایشان در جامعه احساس شد.

آیت الله مهدوی کنی نگاه و ویژگی خاصی داشتند به طوریکه تا جایی که می توانستند تلاش می کردند تا افراد را به انقلاب جذب کرده و در مسیر انقلاب نگه دارند که این رفتار نسبت به همه افراد بود. ایشان همچنین سعی می کرد تا بین نیروهای انقلاب وحدت ایجاد کرده و طوری عمل کند که تشتت و پراکندگی به اتحاد و ائتلاف تبدیل شود مخصوصا در عرصه انتخابات.

در کلان انقلاب هم ایشان با یک بزرگ منشی نسبت به افراد نگاه می کرد، اینگونه نبود که افراد را به دلیل اندک خطا یا اشتباه یا نظر مخالف کنار بگذارد و طرد کند بلکه سعی می کرد مشترکات را مدنظر داشته باشد و با جهات مشترک افراد را در مسیر انقلاب و ولایت نگه دارد. 

یکی دیگر از ویژگی های آیت الله مهدوی کنی این بود که ارتباط صمیمی و همراهی با ولایت داشت. ایشان هم مورد اعتماد امام (ره) و هم مقام معظم رهبری بود. به دلیل روحیه انقیاد و همراهی با ولایت، خیلی صمیمی و راحت با رهبری ارتباط برقرار می کردند و نظرات مشورتی خود را می گفتند، اغلب نظرات ایشان همسو و همراه با ولایت فقیه بود اما اگر  در جایی نظر ولایت و رهبری با نظر ایشان مخالف بود ایشان تبعیت خود را به صورت کامل نشان می داد.

*نماینده ادوار مجلس

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =