پیشرفت تونل زاب به دریاچه ارومیه به ۸۶درصد رسید

ایرنا نوشت: رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه ۳۰.۵ کیلومتر از تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه حفر شده است، گفت: حدود پنج کیلومتر برای اتمام این تونل باقی‌است تا این طرح به بهره‌برداری برسد.

فرهاد سرخوش با اعلام اینکه طبق آخرین صورت وضعیت، برای طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: برای اتمام این طرح ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین اعتبار این طرح وجود ندارد، اظهار داشت: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به نگین آبی آذربایجان تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنین درخصوص خط انتقال کانال بتنی روباز این طرح بیان کرد: طول این خط انتقال نیز ۱۱ کیلومتر است که هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همزمان با تونل خط انتقال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از این طرح سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب از جنوب آذربایجان‌غربی به پیکره دریاچه ارومیه وارد می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه سالانه یک متر تراز دریاچه افزایش یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =