سپاه پاسداران در اطلاعیه ای با گرامی‌داشت سالگرد شهادت آیت‌الله محلاتی اول اسفندماه را فرصتی مناسب برای بازخوانی مجاهدت های روحانیت و دانست.

به گزارش مهر، در ابتدای این اطلاعیه آمده است: مطالعه و تامل در تاریخ یک صد ساله اخیر نشان می دهد رشد و نفوذ استعمار در کشورهای اسلامی، همواره مبارزات بی وقفه علما و روحانیون متعهد و انقلابی را علیه استکبار و شیاطینی که اساس اسلام را نشانه گرفته اند، رقم زده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: روحانیت معظم و علمای دین با جهاد مستمر و مبارزه بی‌‌امان خود، مقاومت و ایستادگی تاریخی مردم مسلمان و رشید ایران در رویارویی با بیگانگان و استعمارگران و مقابله با نفوذ و استیلای آنان بر مقدرات کشور را عینیت بخشیده است.

این اطلاعیه با اشاره به جایگاه و نقش درخشان شهید آیت‌الله محلاتی در طول دوران انقلاب و مبارزه با رژیم ستمشاهی و سپس در سنگرهای خطیر مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نمایندگی حضرت امام(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامگذاری روز شهادت این عالم وارسته و مجاهد ارجمند به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس، آورده است: اول اسفند ماه فرصتی بسیارارزشمند برای تبیین و تجلیل مجدد از مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر خیل عظیم روحانیون فداکاری است که در طول تاریخ سربلندی مکتب و میهن اسلامی را تضمین و برای همیشه زندگی سرشار از اخلاق، معنویت، ساده زیستی، مقاومت، ظلم ستیزی و دشمن شناسی خود را به مثابه منشوری پر فروغ و آگاهی بخش و هدایت گر نسل های مشتاق عظت و عظمت و شیفته سعادت و پیشرفت برای همیشه تاریخ قرار داده اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اطلاعیه خود آورده است: حمله وحشیانه جنگنده‌های رژیم بعثی صدام به هواپیمای مسافری ایران که به شهادت آیت‌الله محلاتی و جمعی از یاران صدیق انقلاب و مسئولان نظام جمهوری‌اسلامی ایران انجامید از جمله اقدامات تروریستی و ضد بشری به شمار می رود که در راستای سیاست های سلطه طلبان و قدرتهای جنگ طلب جهان و مروجان تروریسم دولتی، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت پذیرفت.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروندان محلاتي IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    فردا به مناسبت شهادت شهيد آيت اله محلاتي در زادگاه اين سرباز اسلام و امام ، مراسم بزرگداشتي برگزار مي گردد. از سايت خبر آنلاين درخواست پوشش خبري اين مراسم را خواستاريم. جمعي از مردم شهيد پرور و دارالمومنين محلات