یکی از مهمترین ضرورت های حضور در بازارهای داخلی و خارجی و بهره مندی از حمایت های قانونی در برابر سو استفاده افراد سودجو و متقلّب، ثبت برند و لوگو است که بنام علائم تجاری نیز شناخته می شود.

دلایل مهم ثبت برند

یکی از مهمترین ضرورت های حضور در بازارهای داخلی و خارجی و بهره مندی از حمایت های قانونی در برابر سو استفاده افراد سودجو و متقلّب، ثبت برند و لوگو است که بنام علائم تجاری نیز شناخته می شود.

ثبت برند این مزیّت بزرگ را دارد تا محصولات و کالاها و خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را در مقابل مخاطراتی که ممکن است حتی منجر به نابودی کسب و کارهای موفق شود را به نوعی بیمه می نماید.

فرض کنید مدّتی است با نام و یا نشان تجاری مشغول به فعالیت هستید و به دلیل عملکرد حرفه ای که داشته اید و همچنین به دلایلی مانند کیفیت عالی محصولات، کالاها و خدماتی که ارائه می نمایید برندتان مورد اقبال مخاطب و مشتریان قرار گرفته است امّا نام و نشان تجاری خود را به ثبت نرسانده اید، در چنین شرایطی چنانچه برند و علامت تجاری شما مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار بگیرد به احتمال بسیار زیاد نمی توانید از حمایت های قانونی برخوردار شوید و ممکن است برند و نشان تجاری خود را از دست بدهید، به همین دلیل و دلایل دیگری که وجود دارد ثبت برند و علامت تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدارک لازم برای ثبت برند

با توجه به اینکه تصمیم به ثبت برند حقیقی و یا ثبت برند حقوقی (برندی که مالک آن شرکت و یا موسسه باشد) دارید، مدارکی که باید ارائه دهید تا حدودی با یکدیگر متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی و حقوقی را بررسی می نماییم.

الف) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی

1- تصویر برابر اصل شناسنامه و کارت ملّی شخص متقاضی

2- تصویر برابر اصل مجوز فعالیت شخص (اعم از جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و امثالهم)

3- تصویر برابر اصل کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (چنانچه تصمیم به ثبت برند لاتین دارید)

4- آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه (تلفن همراه باید بنام شخص متقاضی باشد)

ب) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقوقی

1- تصویر شناسنامه و کارت ملّی صاحبان امضاء مجاز شرکت

2- تصویر برابر اصل مجوز فعالیت شرکت (اعم از جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و امثالهم)

3- تصویر برابر اصل کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (چنانچه تصمیم به ثبت برند لاتین دارید)

4- آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه صاحبان امضاء شرکت (تلفن همراه باید بنام صاحبان امضاء شرکت باشد)

5- تصویر روزنامه رسمی مرحله ثبت شرکت

6- تصویر روزنامه رسمی مرحله ثبت تغییرات شرکت (اگر شرکت تغییراتی داشته باشد)

دلایل ثبت شرکت

بسیاری از افراد هستند که تمایل به شراکت و همکاری با یکدیگر دارند امّا نسبت به مسائلی و مشکلاتی از شراکت ناشی می شود نگران هستند که بهترین روش برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و مصائبی که شراکت در پی دارد ثبت شرکت است.

در واقع با ثبت شرکت حدود مسئولیت ها، ضرر و زیان، سود، میزان فعالیت و کار هر کدام از شرکاء، میزان سهام و سهم الشرکه و مسائلی از این دست به روشنی مشخص و معیّن می شود و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می نماید.

همچنین ثبت شرکت به شرکاء این امکان را میدهد که بتوانند در قالب شرکت خود از تسهیلات بانکی بهره مند شوند و همچنین با عتباری که با ثبت شرکت بدست می آورند بتوانند با شرکت های معتبر خصوصی و دولتی وارد معاملات و مناقصات پر منفعت بشوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بسته به اینکه شرکت مورد نیاز سهامی خاص باشد و یا با مسئولیت محدود شامل موارد ذیل است:

1- تصویر شناسنامه و کارت ملی شرکاء، سهامداران و بازرسین شرکت

2- تعیین آدرس و کدپستی دقیق مرکز اصلی فعالیت شرکت

3- تعیین میزان سهام و سهم الشرکه هر کدام از شرکاء و سهامداران شرکت

4- تعیین سمت اعضاء هیات مدیره و همچنین تعیین وضعیت حق امضاء شرکت

نکته: طبق دستورالعمل جدیدی که در اداره ثبت شرکت ها وجود دارد، برای ثبت شرکت ( اعم از ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و غیره) دیگر نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری وجود ندارد.

در پایان خاطر نشان می سازیم چنانچه تصمیم به ثبت برند و علائم تجاری، ثبت شرکت و تغییرات شرکت ها، ثبت طرح صنعتی و اختراع و یا انجام مسائل حقوقی از جمله مشاوره حقوقی و طلاق توافقی و وکالت در دعاوی

نیاز به وکیل پایه یک دادگستری با تجربه و یا کارشناسان ثبتی خبره دارید، بهترین انتخاب شما موسسه حقوقی مشهور خواهد بود.

موسسه حقوقی مشهور به عنوان معتبرترین موسسه ثبت طرح صنعتی و ثبت برند و ثبت شرکت ایران با دارا بودن خبره ترین کادر خدمات ثبتی و حقوقی، در سراسر ایران به ارائه خدمات می پردازد. شما می توانید از طریق شماره تماس ویژه 02143000430 و یا از طریق وبسایت موسسه به آدرس www.mashhoor.ir با کارشناسان و وکلای این موسسه تماس حاصل فرمائید.   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317233