دلایل مهم ثبت برند
یکی از مهمترین ضرورت های حضور در بازارهای داخلی و خارجی و بهره مندی از حمایت های قانونی در برابر سو استفاده افراد سودجو و متقلّب، ثبت برند و لوگو است که بنام علائم تجاری نیز شناخته می شود.
ثبت برند این مزیّت بزرگ را دارد تا محصولات و کالاها و خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را در مقابل مخاطراتی که ممکن است حتی منجر به نابودی کسب و کارهای موفق شود را به نوعی بیمه می نماید.
فرض کنید مدّتی است با نام و یا نشان تجاری مشغول به فعالیت هستید و به دلیل عملکرد حرفه ای که داشته اید و همچنین به دلایلی مانند کیفیت عالی محصولات، کالاها و خدماتی که ارائه می نمایید برندتان مورد اقبال مخاطب و مشتریان قرار گرفته است امّا نام و نشان تجاری خود را به ثبت نرسانده اید، در چنین شرایطی چنانچه برند و علامت تجاری شما مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار بگیرد به احتمال بسیار زیاد نمی توانید از حمایت های قانونی برخوردار شوید و ممکن است برند و نشان تجاری خود را از دست بدهید، به همین دلیل و دلایل دیگری که وجود دارد ثبت برند و علامت تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
مدارک لازم برای ثبت برند
با توجه به اینکه تصمیم به ثبت برند حقیقی و یا ثبت برند حقوقی (برندی که مالک آن شرکت و یا موسسه باشد) دارید، مدارکی که باید ارائه دهید تا حدودی با یکدیگر متفاوت است که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی و حقوقی را بررسی می نماییم.
الف) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی
1- تصویر برابر اصل شناسنامه و کارت ملّی شخص متقاضی
2- تصویر برابر اصل مجوز فعالیت شخص (اعم از جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و امثالهم)
3- تصویر برابر اصل کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (چنانچه تصمیم به ثبت برند لاتین دارید)
4- آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه (تلفن همراه باید بنام شخص متقاضی باشد)
ب) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقوقی
1- تصویر شناسنامه و کارت ملّی صاحبان امضاء مجاز شرکت
2- تصویر برابر اصل مجوز فعالیت شرکت (اعم از جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و امثالهم)
3- تصویر برابر اصل کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (چنانچه تصمیم به ثبت برند لاتین دارید)
4- آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه صاحبان امضاء شرکت (تلفن همراه باید بنام صاحبان امضاء شرکت باشد)
5- تصویر روزنامه رسمی مرحله ثبت شرکت
6- تصویر روزنامه رسمی مرحله ثبت تغییرات شرکت (اگر شرکت تغییراتی داشته باشد)
دلایل ثبت شرکت
بسیاری از افراد هستند که تمایل به شراکت و همکاری با یکدیگر دارند امّا نسبت به مسائلی و مشکلاتی از شراکت ناشی می شود نگران هستند که بهترین روش برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و مصائبی که شراکت در پی دارد ثبت شرکت است.
در واقع با ثبت شرکت حدود مسئولیت ها، ضرر و زیان، سود، میزان فعالیت و کار هر کدام از شرکاء، میزان سهام و سهم الشرکه و مسائلی از این دست به روشنی مشخص و معیّن می شود و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می نماید.
همچنین ثبت شرکت به شرکاء این امکان را میدهد که بتوانند در قالب شرکت خود از تسهیلات بانکی بهره مند شوند و همچنین با عتباری که با ثبت شرکت بدست می آورند بتوانند با شرکت های معتبر خصوصی و دولتی وارد معاملات و مناقصات پر منفعت بشوند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بسته به اینکه شرکت مورد نیاز سهامی خاص باشد و یا با مسئولیت محدود شامل موارد ذیل است:
1- تصویر شناسنامه و کارت ملی شرکاء، سهامداران و بازرسین شرکت
2- تعیین آدرس و کدپستی دقیق مرکز اصلی فعالیت شرکت
3- تعیین میزان سهام و سهم الشرکه هر کدام از شرکاء و سهامداران شرکت
4- تعیین سمت اعضاء هیات مدیره و همچنین تعیین وضعیت حق امضاء شرکت
نکته: طبق دستورالعمل جدیدی که در اداره ثبت شرکت ها وجود دارد، برای ثبت شرکت ( اعم از ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و غیره) دیگر نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری وجود ندارد.
در پایان خاطر نشان می سازیم چنانچه تصمیم به ثبت برند و علائم تجاری، ثبت شرکت و تغییرات شرکت ها، ثبت طرح صنعتی و اختراع و یا انجام مسائل حقوقی از جمله مشاوره حقوقی و طلاق توافقی و وکالت در دعاوی
نیاز به وکیل پایه یک دادگستری با تجربه و یا کارشناسان ثبتی خبره دارید، بهترین انتخاب شما موسسه حقوقی مشهور خواهد بود.
موسسه حقوقی مشهور به عنوان معتبرترین موسسه ثبت طرح صنعتی و ثبت برند و ثبت شرکت ایران با دارا بودن خبره ترین کادر خدمات ثبتی و حقوقی، در سراسر ایران به ارائه خدمات می پردازد. شما می توانید از طریق شماره تماس ویژه 02143000430 و یا از طریق وبسایت موسسه به آدرس www.mashhoor.ir با کارشناسان و وکلای این موسسه تماس حاصل فرمائید.