ژاپن درباره گام چهارم: به دنبال نقش سازنده هستیم

ایرنا نوشت: سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز و در واکنش به گام چهارم برجامی ایران گفت که این کشور هر تلاشی را برای کاهش تنش ها انجام خواهد داد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن، یوشیهیده سوگا به خبرنگاران گفت که ژاپن امیدوار است تا نقشی سازنده در این برهه دشوار ایفا کند. وی تاکید کرد که ژاپن متحد آمریکا بوده و همچنین روابط خوبی با ایران دارد.

سوگا افزود که ژاپن به پیگیری گفت و گو ادامه داده و هر تلاش دیپلماتیکی را برای کاهش تنش ها در خاورمیانه و پیشبرد صلح و ثبات در منطقه به کار خواهد بست.

امروز و در راستای اجرای دستور رئیس جمهوری و شورایعالی امنیت ملی ساعتی پیش مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم  گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) است تحت نظارت بازرسان آژانس بین اللملی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید دکتر علیمحمدی (فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز ۱۴ آبان در آیین افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا با نظارت ‌آژانس گام چهارم و جدید را برمی‌داریم. ما طبق برجام یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود که اینها در فردو بچرخند اما گاز به ‌آنها تزریق نشود. امروز به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد که از فردا گازدهی را در فردو آغاز کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1318262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =