آخرین خبرها از تظاهرات لبنان/تجمع مترضان در برابر منازل سیاستمداران

فارس نوشت:لبنانی‌ها در بیست و پنجمین روز اعتراضات خود در برابر منزل برخی سیاستمداران تحصن کردند و خواستار تشکیل دولت مستقل برای محاکمه مفسدان شدند.

 اعتراضات در لبنان امروز یکشنبه (بیست و پنجمین روز) نیز در برخی مناطق این کشور ادامه پیدا کرد و معترضان خواستار تشکیل دولت مستقل برای مقابله با فساد و حل بحران اقتصادی شدند.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، صدها نفر امروز در منطقه «زیتونه» بیروت تجمع کردند و پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها امشب بیشتر شود.

معترضان در شهر طرابلس در شمال لبنان در مقابل منازل سیاستمداران تجمع کردند، صدها نفر از آنها در میدان «النور» این شهر جمع شده بودند.

بر اساس این گزارش، معترضان صبح امروز در منطقه «القلیعات» در عکار (در شمال لبنان) و در شهرهای «مرجعیون و حاصبیا» (در جنوب لبنان) نیز تحصن کردند و خواستار تشکیل دولت نجات و اجرای انتخابات زودهنگام شدند.

در ادامه این گزارش آمده، پیامدهای بحران اقتصادی در لبنان به وضوح قابل مشاهده است و در دو روز گذشته تعداد زیادی از لبنانی‌ها برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خود به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند؛ همچنین پمپ بنزین‌ها درباره نزدیک بودن اتمام بنزین هشدار داده‌اند.

همچنین قیمت هر دلار در بازار سیاه به ۱۸۰۰ لیر لبنان رسیده و این قیمت در بازار رسمی ۱۵۰۷ لیر است.

خبرگزاری فرانسه در همین ارتباط گزارش داد، به دلیل سر و صدایی که بازارهای موازی به راه انداخته‌اند لبنانی‌ها بیم افزایش زیاد قیمت مواد غذایی را دارند.

امروز برخی فعالان سیاسی اعلام کردند، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان پذیرفته برای تسهیل در روند تشکیل دولت «تکنوکرات-سیاسی» کنار برود و قرار است «سعد الحریری» نخست‌وزیر این دولت باشد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =