اسلام تنها حکومتی است که می تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد

وزیر کشور گفت: تنها حکومت واقعی که می تواند به نیازهای انسان پاسخ دهد، حکومت اسلام است چون به تمام ابعاد وجودی انسان آگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رحمانی فضلی در دومین روز سفر خود به کردستان با حضور در همایش پیامبر اعظم (ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی اظهار داشت: اسلام دین نجات بشریت است، بر فطرت و عقل و جان انسان آگاه است، پاسخ همه نیازهای انسان را در خود دارد و انسان را هدایت می کند و متعالی می سازد.

وی با تاکید بر حقانیت تحقق وعده الهی در گسترش حکومت اسلام در جهان خاطرنشان کرد: از ۱۴۰۰ سال پیش، دین اسلام، آموزه های الهی، سنت و سیرت پیامبر اکرم (ص) علیرغم همه مخالفت ها و ممانعت ها و همه زورمداری ها و تزویرها، توانسته روشن تر، شفاف تر و موثرتر باقی بماند اما حکومت های ظالم، هیچکدام باقی نمانده و همه نابود شده اند.

وزیر کشور ایام هفته وحدت را بهانه ای برای جمع شدن و تجدید میثاق دانست و یادآور شد: باید به خودمان، تفکرات و اعتقاداتمان مراجعه و خدا راشکر کنیم که پیرو چنین دین و رسولی هستیم.

رحمانی فضلی در ادامه با اذعان به اینکه اغلب حکومت های امروز جهان بر مبنای جهانبینی مادی تشکیل شده اند، تاکید کرد: این حکومت ها علیرغم همه پیشرفت ها و تکنولوژی ها، در مقابل فطرت و خواست انسان ناتوان هستند.

وی بیان کرد: امروز انسان به دنبال گمشده خود که همان تعالی است می گردد و تنها حکومت واقعی که می تواند به نیازهای انسان پاسخ دهد، حکومت اسلام است چون به تمام ابعاد وجودی انسان آگاهی دارد.

وزیر کشور اساس استقامت، رشد و پیشرفت کشورها و حکومت های مادی گرا را بر مبنای ظلم، ستم و استثمار دیگر ملت ها عنوان کرد و افزود: اسلام دین برابری، معرفت و اخلاق است و این ویژگی ها اجازه نمی دهد حکومت اسلام بر پایه ظلم شکل بگیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز شاهد رویارویی اسلام با سایر جهانبینی هایی هستیم که داعیه اداره جهان را دارند و این تقابل حق و باطل است که بارزترین آن، دشمنی و مخالفت آنها با انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای غرب علیه کشورمان، تصریح کرد: ما از تحریم ها سکویی ساختیم برای اینکه به استقلال اقتصادی و خودکفایی برسیم.

وزیر کشور عنوان کرد: ایمان مردم، اخلاص شهدا، اراده و استقامت ملت موجب شده تا در مباحث منطقه ای هم نظر ایران حائز اهمیت فراوان باشد.

رحمانی فضلی به ایجاد جریان های تکفیری مانند داعش هم اشاره کرد و گفت: نتیجه این اقدامات چیزی جز نابودی تمدن کشورهای دچار جنگ و فتنه نبود و همه جهان اسلام دانستند که این جریان ها توسط آمریکا و با هدف از بین بردن اسلام ایجاد شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استفاده از نفوذ اسلام و قدرت ۴۰ ساله انقلاب، با وحدت، انسجام، عقلانیت و کار و تلاش بیشتر، از ایران یک کشور قدرتمند بسازیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1319796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =