بهره مندی ۴۲ هزار کودک از طرح بینایی سنجی بهزیستی استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۲ هزار کودک سه تا شش سال از طرح غربالگری بهزیستی استان البرز بهره مند شدند.

اسدالله حیدری در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: با توجه به اینکه پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد در این راستا معاونت پیشگیری اداره کل در طول سال برنامه هایی را در این راستا برنامه ریزی و اجرا می کند.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های انجام شده مربوط به طرح غربالگری کودکان سه تا شش سال می باشد افزود: در شش ماهه نخست سال حدود ۴۲ هزار کودک در استان البرز از این طرح بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: در استان البرز ۶۷ پایگاه دائم و هشت دستگاه غربالگری بینایی سنج وجود دارد که توسط ۲۹ بینایی سنج و یک چشم پزشک خدمات ارائه می دهند.

وی همچنین درباره غربالگری شنوایی سنجی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۹ هزارو ۷۴۵ نفر در ۱۶ پایگاه و توسط ۱۲ ادیولوژیست از این طرح بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با عنوان اینکه مراکز مشاوره ژنتیک ما برای پیشگیری از تولد کودکان معلول  به زوجین خدمات ژنتیک ارائه می کند گفت: در شش ماهه نخست سال دو هزار ۱۵۰ زوج به مراکز ژنتیک بهزیستی استان البرز مراجعه کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =