هدف ما از بین بردن غم ها از دل مردم است/ فرش زندگی نامه پیامبر در تبریز بافته می‌شود

نویسنده کتاب، مجموعه هفت جلدی تورک ادبیات و مدنیت ینده گولوش، مزاح و طنز گفت: من فرزند کوچک آذربایجان هستم و هدف من و دوستانم از بین بردن غم‌ از دل های مردم است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی‌ پولاد در همایش شعرخوانی شاعران طنز پرداز برجسته کشور و معرفی مجموعه هفت جلدی کتاب (تورک ادبیات و مدنیت ینده گولوش، مزاح و طنز) که با حضور ۴۰۰ نفر از شاعران طنز نویس زبان ترکی از سرتاسر کشور برگزار شد با بیان اینکه من کوچک ترین اولاد تبریز هستم گفت: ادیبان و بزرگان بسیاری در تبریز و جود داشته و دارد من برای خدمت به آنها به این شهر آمده‌ام.

سرمایه‌دار مشهور تبریزی با بیان اینکه در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله رفسنجانی با وی دیدار کردم تا دهکده های تفریحی در ایران تاسیس شود گفت: آن زمان رغبت چندانی در کشور برای ایجاد آم دهکده ها وجود نداشت اما من بازهم برنامه هایی برای خنداندن مردم دارم.

وی ادامه داد: چراکه من معتقدم نیاز ما بیمارستان نیست بلکه شاد زیستن است . 
علی پولاد با بیان اینکه هدف ما ازمیان بردن غم ها از دل انسان ها است به تدوین کتاب ( تورک ادبیات و مدنیت ینده گولوش، مزاح و طنز) گفت: در زمان تدوین کتاب از شعر ها کاریکاتور ها و عکس‌های طنز استفاده شد و هدف ما از این کار کاهش غم انسان ها بود چراکه اگر غم انسانی را بکاهیم ما خوشبخت هستیم.

وی با بیان اینکه امروز کمتر جلساتی با مضمون خنده و طنز در کشور و دنیا برگزار می‌شودگفت: هدف ما کاهش غم مردم‌ است .

علی پولاد با اشاره به اینکه در قبرستان های قدیمی تبریز بزرگان و عارفان بزرگی آرمیده‌اند گفت: هدف بعدی ما تلاش برای حفظ و گسترش نام و آوازه عرفای تبریز و شناساندن آنها به مردم است.

وی ادامه داد: هدف ما روشنایی بخشی به نام بزرگان آذربایجان و تبریز است.

این سرمایه دار تبریزی با بیان اینکه می‌توانیم با استفاده از شمس تبریزی و نام آن همانند قونیه برای تبریز ثروت تولید کنیم گفت: اگر فرش زندگی نامه حضرت محمد اجرا شود و هیچ عکسی از آن در دسترس نباشد می‌توان سالانه از طریق بازدید کنندگان از آن هزاران دلار برای تبریز درآمد زایی کرد.

در این همایش خبر طراحی فرش زندگی‌نامه پیامبر اکرم (ص) با همکاری طراحان قدر تبریز، پرفسورعلی پولاد و دانشگاه هنر اسلامی اعلام شد.
آینده شعر طنز ترکی روشن است
نصیر پایگذار شاعر طنزپرداز و نامی ترک زبان که به عنوان سلطان شعر جناس ایران شناخته می‌شود در این همایش در مصاحبه با ترجمان صبح گفت: 
برگزاری همایشات اینچنینی که با حضور شاعران بزرگی از سرتاسر کشور برگزار می‌شود کار بسیار بزرگی است.

سلطان شعر جناس ایران با بیان اینکه تبریز پایتخت شعر فارسی و ترکی دنیا است گفت: شاعران ترک زبان دیوان هایی به زبان فارسی تالیف کرده‌اند که بسیاری از شاعران فارس زبان‌نیز توان تالیف آن را ندارند.

مدیر انجمن ادبی شهریار تبریز با بیان اینکه شاعران تبریز امروز در عرصه‌های بین‌المللی افتخار آفرینی می‌کنند و نیاز هست تا بابرگزاری چنین همایش هایی آنها را دلگرم کرد.
استاد نصیر پایگذار با بیان اینکه ایران مرکز طنز گویی و شنیداری است گفت: طنز با خون مردم ایران آمیخته‌است به نحوی که حتی میوه فروش برای فروش میوه هایش از طنز استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه آینده شعر طنز ترکی را با روال امروز مثبت ارزیابی می‌کند گفت:   با کمترین هزینه‌ها می‌توان از طریق شعر زبان ترکی خنده‌ را به لب های مردم هدیه داد.

مهدی نجفلو شاعر و طنزپرداز ترک زبان نیز در این همایش در گفتگو با ترجمان صبح با اشاره به لزوم برگزاری مراسمات بزرگداشت شعر و طنز گفت: تمامی ادارات و سازمان‌ها بودجه فرهنگی دارند که امیدواریم آنها نیز این بودجه را در چنین زمینه‌هایی هزینه کنند.

وی با اشاره به لزوم همکاری دولت و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری همایش‌های شعر طنز گفت: امروز که اوضاع اقتصادی و معیشت مردم با مشکل مواجه است می‌توان با بهره‌گیری از شعر طنز مشکلات مردم را بیان و از آن کاست.
استاد نجفلو با بیان اینکه در سایه مراسمات بزرگداشت شعر طنز و گسترش آنها می‌توان آینده خوشی برای شعر طنز ترکی متصور شد گفت: آینده شعر و طنز ترکی روشن است.
لازم به ذکر است در این همایش که با حضور ۴۰۰ نفر از شاعران و طنزپردازان زبان ترکی برگزار شد استاد کریمی مراغه‌ای‌ شاعر نامی ایران نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و شعرگویی کرد. 

در پایان مراسم از شاعران برجسته و همکاری کنندگان در تالیف این کتاب تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =