کاهش تعداد مزاحمت‌های تلفنی اورژانس آذربایجان‌غربی به کمتر از ۳ هزار تماس در ماه

با کاهش تعداد تماس‌های منجر به مزاحمت تلفنی با اورژانس استان آذربایجان‌غربی میزان این تماس‌ها به ۷ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی اورژانس استان، فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی از ثبت بیش از ۳۷ هزار تماس با ۱۱۵ آذربایجان غربی طی یک ماه گذشته خبر داد.

رضازاده گفت: سیستم اورژانس استان آذربایجان‌غربی در آبان‌ماه شاهد حجم قابل‌توجهی از تماس‌ها و مأموریت‌ها بوده و آمارهای ثبت‌شده نشان‌دهنده گستردگی خدمات‌رسانی و فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان این مرکز است.

وی، افزود: بر اساس اطلاعات تجمیعی واحد آمار، در این مدت مجموعاً ۳۷ هزار و ۸۵۶ تماس با سامانه ۱۱۵ ثبت شده که از این تعداد، هزار و ۲۵۸ تماس به ارائه مشاوره تلفنی منجر شده و متأسفانه ۲ هزار و ۸۶۲ تماس نیز جزو مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی، ادامه داد: همچنین ۶ هزار و ۹۳ تماس نیز غیر اورژانسی یا بدون نیاز به اعزام آمبولانس تشخیص داده شده است.

رضازاده، با اشاره به عملکرد عملیاتی پایگاه‌های اورژانس استان گفت: در این بازه زمانی ۱۰ هزار و ۳۲۵ مأموریت عملیاتی انجام شده و در مجموع ۸ هزار و ۸۴۹ نفر از خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شده‌اند.

وی، افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۵۶۳ نفر دچار حوادث ترافیکی و ۶ هزار و ۲۸۶ نفر نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده‌اند.

رئیس اورژانس استان آذربایجان‌غربی ، تصریح کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام‌شده، ۵ هزار و ۸۹۵ نفر از مددجویان پس از دریافت خدمات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹۴۸ نفر نیز پس از انجام اقدامات درمانی، در محل درمان شدند.

وی، در ادامه با اشاره به مأموریت‌های ویژه اورژانس، گفت: در این مدت ۸۴۲ مأموریت توسط موتورلانس‌ها، ۱۰ مأموریت توسط اورژانس هوایی و ۵۴ مأموریت نیز توسط اتوبوس‌آمبولانس انجام شده است.

رضازاده، با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی کارکنان اورژانس استان اظهار کرد: کارشناسان عملیاتی اورژانس آذربایجان‌غربی با وجود حجم بالای تماس‌ها و مأموریت‌ها، در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی و در تمام ساعات شبانه‌روز، با نهایت مسئولیت‌پذیری و فداکاری در صحنه‌های مختلف حاضر شده و خدمات حیاتی ارائه می‌کنند.

وی، افزود: تلاش بی‌وقفه این عزیزان شایسته بالاترین تقدیر است و حفظ آمادگی عملیاتی و ارتقای کیفیت پاسخ‌گویی به مأموریت‌ها، همواره در اولویت این سازمان قرار دارد.

کد مطلب 2150155

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =