به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجانغربی به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس استان، در مهرماه سال جاری مجموعاً ۳۹ هزار و ۵۶۲ تماس با مرکز ارتباطات فوریتهای پزشکی استان ثبت شده است. از این تعداد، ۳ هزار و ۶۴۰ مورد تماس مزاحمت تلفنی، یکهزار و ۲۶۲ مورد تماس مشاورهای و ۵ هزار و ۱۴۲ تماس غیر اورژانسی بوده است.
بر اساس این گزارش، کارشناسان اورژانس استان آذربایجانغربی در طول مهرماه ۱۰ هزار و ۸۳۹ مأموریت انجام دادهاند که از این تعداد، ۳ هزار و ۵ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۶ هزار و ۶۴۹ مأموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.
در مجموع ۹ هزار و ۶۵۴ نفر مددجو توسط تیمهای فوریتهای پزشکی استان آذربایجانغربی مورد رسیدگی قرار گرفتند که از این میان، ۶ هزار و ۴۲۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته و ۹۴۶ نفر نیز در محل درمان شدند.
همچنین در این مدت، ۵ مأموریت اورژانس هوایی، ۴۶ مأموریت اتوبوس آمبولانس و ۸۴۶ مأموریت موتورلانس در سطح استان انجام گرفته است.
فرزین رضازاده رئیس سازمان اورژانس آذربایجانغربی با اشاره به افزایش حجم مأموریتها نسبت به ماههای گذشته اظهار کرد: این آمار بیانگر افزایش اعتماد مردم به سیستم اورژانس و آمادگی کامل نیروهای عملیاتی در تمامی نقاط استان است. وی ضمن تقدیر از تلاشهای شبانهروزی کارشناسان اورژانس، بر لزوم استفاده صحیح از شماره ۱۱۵ و پرهیز از تماسهای غیرضروری و مزاحمت تلفنی تأکید کرد.
گفتنی است کارشناسان اورژانس استان آذربایجانغربی با تکیه بر آموزشهای تخصصی و تجهیزات روز، بهصورت شبانهروزی در خدمت شهروندان بوده و در مأموریتهای مختلف، با سرعت و دقت بالا خدمات امدادی و درمانی را ارائه میدهند.
48





نظر شما