صادرات راه نجاتی برای جنگ اقتصادی فعلی است / ضرورت افزایش تنوع صادراتی

معاون وزیر صمت گفت: صادرات همان تحریک تقاضای خارجی است که در شرایط فعلی جنگ اقتصادی می تواند راه نجاتی برای اقتصاد کشور باشد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مهدی صادقی نیارکی در بیست و پنجمین همایش صادرات غیرنفتی عنوان کرد: حمایت از تولید و رونق آن بسیار مهم است چراکه رهبری هم بارها به اهمیت این موضوع تاکید کرده اند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مهمترین عامل در رونق تولید تحریک در تقاضا است، گفت:تحریک در تقاضا هم نوع داخلی دارد و هم نوع خارجی که نوع داخلی آن بخاطر وجود تحریم ها امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: به واسته افزایش نرخ ارز، تقاضای خارجی امکان پذیر است و این تقاضای خارجی همان صادرات است.

صادقی نیارکی ادامه داد: اگر صادرات حرکت کند فعالیت داخلی و درآمد سرانه افزایش یافته و به پس انداز می انجامد که پس انداز نیز موتور توسعه و رشد اقتصادی را روشن خواهد کرد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: اگر نقشه راه اقتصادی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود تعیین مسیر آینده را برای ما مشخص خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر ما به دنبال افزایش سرانه هستیم باید کالاهایی با ارزش افزوده بالا صادر کنیم، گفت: 5 درصد استقرار از صنعت کشور در استان آذربایجان شرقی است.

صادقی نیارکی خبر داد: در شش ماهه اول سال ۴۲درصد صادرات ارزشی افزایش یافته است و از لحاظ ارزشی نیز ۱۰۰ درصد افزایش آمار در استان آذربایجان شرقی داشتیم که عملکرد خوب استان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ۵۵درصد از صادرات ما در ۵ کشور است، گفت: از لحاظ تنوع صادراتی عملکردمان ضعیف بوده و نیازمند افزایش تعداد کشورهای مقصد برای صادرات هستیم.

معاون وزیر صمت در پایان یادآور شد: ما حداکثر۴۳ درصد در بازارهای صادراتی توانسته ایم کالاهایمان را حفظ کنیم که این رقم آمار خوبی نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =