از یوز تا چاپار؛ سایت‌هایی که این روزها بخشی از کارتان را راه می‌اندازند

قطع شدن اینترنت بین‌الملل این روزها در ایران شرایط خاصی به وجود آورده است؛ دانشجوها دیگر نمی‌توانند به مقالات و کتاب‌هایشان دسترسی پیدا کنند، راننده‌ها برای مسیریابی با مشکل مواجه شده‌اند، کار در برخی از ادارات مختل شده است، امکان ارسال مدارک وجود دارد و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احتمالا قطعی اینترنت هم برنامه‌های زندگی شما را به طور کلی تغییر داده است و در حال انجام زندگی جدیدی هستید، زندگی که اصلا به آن عادت ندارید.

قطع شدن اینترنت بین‌الملل این روزها در ایران شرایط خاصی به وجود آورده است؛ دانشجوها دیگر نمی‌توانند به مقالات و کتاب‌هایشان دسترسی پیدا کنند، راننده‌ها برای مسیریابی با مشکل مواجه شده‌اند، کار در برخی از ادارات مختل شده است، امکان ارسال مدارک وجود دارد و ... بطوریکه حتی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «می‌دانم که برخی از این کسب و کارها تا ۹۰ درصد کاهش سطح تراکنش داشته‌اند. می‌دانم که مسئولان ذیربط خودشان از محدودیت‌های فعلی ناراضی‌اند.»

با این حال، در این شرایط برخی از سایت‌ها و برنامه‌های داخلی همچنان مشغول فعالیت هستند که شاید بتوانند برخی از نیازهای شما را تامین کند. اگرچه انتقادات زیادی هم به این سرویس‌های داخلی وارد شده است.

موتور جستجوگر؛ از گوگل تا یوز

شاید اولین سایتی که در این روزها خلاء آن را احساس کنید گوگل باشد، بدون گوگل پیدا کردن پاسخ سوال‌هایتان به این سادگی‌ها نیست، نه به سادگی می‌توانید علائم بیماریتان را گوگل کنید و نه دنبال جزوات دانشگاهیتان باشید و حتی پیدا کردن لینک سایتی که فراموش کرده‌اید به این سادگی‌ها نیست.

اما ۲ موتور جستوجوگر داخلی هستند که در روزهای قطعی اینترنت بین‌الملل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نام این موتورهای جستجوگر یوز و پارسیجو است. البته کار کردن با این‌ها به سادگی گوگل نیست و امکان دارد پیدا کردن صفحه مورد نظرتان در آن‌ها زمان بیشتری ببرد و یا اصلا امکان‌پذیر نباشد.

پیام‌رسان‌ها؛ با این برنامه‌ها چت کنید

امروزه بخش زیادی از زندگی روزانه ما در پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی می‌گذرد و قطعا قطعی اینترنت و در نتیجه آن عدم استفاده از پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌اپ و تلگرام شرایط را بسیار سخت کرده است و حتی بسیاری به دنبال پیدا کردن راهی برای ارسال عکس هستند.

برای تامین این نیاز هم برخی پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارند، پیام رسان‌های سروش،  گپ، بله، آی‌گپ و ... نسخه تحت وب گپ نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای کار با یک پیام‌رسان در دسکتاپ باشد.

اگر می‌خواهید ایمیل بفرستید از چاپار استفاده کنید

عدم امکان ارسال ایمیل یکی دیگر از اتفاقی است که در این روزها مشکلات زیادی برای برخی افراد به وجود آورده است؛ برای مثال دیگر امکان ارسال مدارک تقریبا وجود ندارد. در این میان هم سرویس‌های داخلی وجود دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سامانه چاپار جزو معدود سرویس‌های ایمیلی بومی بوده که می‌تواند تا حدی کار راه انداز باشد و ایمیل‌های شما را به دیگر کاربران بفرستد و از سوی آنها هم ایمیل دریافت کند.

برای حمل‌ونقل عمومی اسنپ و تپسی همچنان فعالند

مشکل دیگری که به وجود آمده مربوط به حمل‌ونقل عمومی است. اما بهتر است بدانید که تمام سرویس‌های حمل‌ونقل اینترنتی مثل اسنپ و تپسی در دسترس هستند.

گفتنی است نسخه تحت وب اسنپ،تپسی، الوپیک، کاریپنو ماکسیم نیز در دسترس  قرار دارد و اگر کاربر سیستم عامل iOS هستید در صورت نداشتن برنامه، می‌توانید از طریق مراجعه به وب‌سایت این شرکت‌ها، وارد نسخه وب شده و از سرویس‌های آن‌ها استفاده کنید.

پیشنهادی برای راننده‌های اینترنتی

اما اگر راننده این برنامه‌های اینترنتی هستید قطعا این چند روز با مشکل مواجه شده‌اید، چراکه با نرم‌افزارهای قبلی امکان مسیریابی مبدا و مقصد مسافرتان اصلا امکان پذیر نیست. در همین رابطه چند مسیریاب داخلی وجود دارند که شاید بخشی از مشکل شما را حل کند.

مسیریاب بلد در حال حاضر فعال است و جدا از اینکه می‌تواند مسیریابی با ماشین شخصی را به کاربر نمایش دهد، راهنمایی مسیریابی با حمل و نقل عمومی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که در روزهای پرترافیک و با گرانی بنزین، شاید این قابلیت بیش از پیش به چشم آید. مسیریاب نشان دیگر برنامه‌ای است که این روزها فعال است و می‌تواند جدا از مسیریابی و نشان دادن ترافیک، دسترسی سریع به مکان‌هایی نظیر پمپ بنزین و بانک را به کاربر ارائه می‌دهد تا در بین ترافیک شلوغ، زودتر به این مکان‌ها دسترسی پیدا کنید.

کارهای بانکی خود را به همان راه‌های قبلی انجام بدهید

نگران فعالیت‌های بانکی خود در اینترنت نباشید، سایت بانک‌ها هنوز هم مثل قبل کار می‌کند و اگر لینک آن را فراموش کرده‌اید، با یک تماس یا با جست‌وجو در ماشین‌های جست‌وجوگر داخلی لینک آن‌ها را پیدا کنید. همچنین اپلیکیشن‌های بانکی سابق هم به همان روش قبلی فعالیت می‌کنند.

بلیت فروشی اینترنتی هنوز امکان دارد

اگر قصد خرید اینترنتی بلیت سینما یا فوتبال دارید، همچنان می‌توانید به روش‌های قبلی اقدام کنید. برای مثال برای خرید بلیت مسابقه فوتبال می‌توانید با استفاده از شبکه اینترنت داخلی که در اختیار دارند به سایت Pin۹۰.ir مراجعه کرده و بلیت دیدار روز جمعه پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان را خریداری کنید.

مطابق متنی که در صفحه نخست سایت بلیت فروشی شرکت توسعه و تجهیز نوشته شده کاربران برای مراجعه و استفاده از این سایت باید از اینترنت داخلی استفاده کنند و نباید VPN روی اینترنت آن‌ها فعال باشد. آن‌ها مطابق بازی‌های قبلی می‌توانند با مراجعه به این سایت برای تماشای بازی روز جمعه بلیت خود را خریداری کرده و روز جمعه نیز با در دست داشتن نسخه چاپ شده آن به همراه کارت ملی به ورزشگاه آزادی مراجعه کنند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1323081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =