۱ نفر
۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
بسیج، ادامه انقلاب را تضمین کرد

امام بزرگوار می‌دانستند که پس از انقلاب و شعار نه شرقی، نه غربی، قطعا دشمنان اسلام ما را رها نمی‌کنند. بنابراین امام (ره) همان ابتدا هم جلوی انحلال ارتش را گرفتند و هم سپاه پاسداران را ایجاد کردند و در ۵ آذر سال ۵۸، در صورتی که هنوز جنگ تحمیلی شروع نشده بود، با درایت خویش بسیج را پایه‌گذاری کردند که منشا خیر و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی شد.

تشکیل بسیج، باعث شد هم بحران‌های داخلی دفع و مهار شود، هم جنگ ۸ ساله‌ که بیش از ۳۶ کشور دنیا در آن مشارکت داشتند و پشتیبان آن بودند، با حضور بسیج اداره شد و با مقاومت بسیجیان برگ زرینی در تاریخ ایران برجای ماند که تا ده‌ها و صدها سال به آن افتخار خواهیم کرد.

در ۲۰۰ سال گذشته، هر جنگی که در ایران اتفاق افتاده است، ما قسمتی از خاک خود با یک عهدنامه و قرارادی واگذار کرده‌ایم و کشور که مانند یک شتر نشسته بود، تبدیل به یک گربه شد. اما در جنگ رژیم بعث با ایران، حضور و اقتدار بسیج در صحنه و توانمندی‌های بسیجیان، باعث شد یک وجب از خاکمان را واگذار نکنیم و در حقیقت ادامه انقلاب را تضمین کنیم.

بعضی‌ها شاید فکر می‌کردند که با اتمام جنگ و دفاع مقدس، دیگر بسیج هم معنایی نداشته باشد، اما خیلی زود مشخص شد که در بحران و مشکلی که برای مردم پیش می‌آید، بسیج اولین نیرویی است که به میدان می‌آید و نقش آفرینی می‌کند.

در زلزله، در سیل، در هر اتفاق ناگواری که در کشور برای مردم می‌افتد، بسیج خط اول است و هرجا مشکلی برای مردم پیش می‌آید گوشه چشمی به بسیجیان دارند و امروز حتی در علم و تکنولوژی و پیشرفت‌های علمی، همه‌جا بسیج می‌درخشد.

مردم بصیر انقلابی هم بسیج را مدافع و دلسوز خود می‌دانند و ما هم باید این روز عزیز را گرامی‌بداریم و قدر بسیجیان کشور را بدانیم. امیدواریم بسیجیان عزیز به عنوان سربازان ولی فقیه همیشه مستدام بمانند و به انقلاب و کشور و امام زمان (عج) خدمت کنند.

*جانشین سابق فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =