تحلیل یک فعال رسانه‌ای درباره حوادث اخیر کشور

ابوالفضل فاتح فعال سیاسی در یادداشتی برای سایت جماران درباره حوادث اخیر ایران نوشته است.

ابوالفضل فاتح ، فعال رسانه ای در یادداشتی از حوادث ناگوار روزهای گذشته نوشته است و از این گفته که تهیدستان جامعه را فراموش کرده‌ایم.

 در بخش‌هایی از این یادداشت می خوانید:

شرم از آن روی که سالهاست محرومان و مستضعفان و تهیدستان از گفتمان  فرهنگی، ادبیات سیاسی، سیاست های اجرایی و سبک زندگانی ما حذف شده اند. 

...

 شکاف طبقاتی و نابرابری اجتماعی را اقتصاد دانان با عدد و رقم تبیین  می کنند، اما روایت این ارقام در  داستان غم انگیز  دل های خسته ی محرومان، دیگر یک رقم نیست که با گوشت و خون و استخوانشان تفسیر می شود.

...

  امروز، به جز قلیلی،  نه اصول گرا و نه اصلاح طلب و نه دانشگاهی و نه حوزوی  و نه حکومتی و نه غیر حکومتی  نمی تواند ادعا کند که دغدغه ی اصلی اش  محرومان  بوده است.

...

باور کنیم که بسیاری از ما از خاستگاه اصلی خود فاصله گرفته ایم و دیگر تعلقی به این مردم نداریم  وگویی دیگر نه با فرهنگ مردم و نه با دردهای مردم و نه با امیدهای مردم ارتباطی نداریم و و مردم نیز ما را از خود نمی دانند. بپذیریم که خدا را فراموش کرده ایم و  از بطن های پیمان شکن و حلقومی که به لقمه ی حرام آلوده شده است، صدای حق محرومان و مظلومان شنیده نخواهد شد.

کجاست انجمن اسلامی و جنبش دانشجویی عدالتخواه؟  کجاست روحانیت و روشنفکر مردمی؟ کجاست مسئول دردآشنا؟ 

در ماجرای بحران ارزی بیان شد که بیش از ارز نیازمند عقل و شرافتیم. امروز نیز عرض می شود بیش از هر چیز،  نیازمند بازگشت به پیمان با مردم، نیازمند بازگشت به صداقت، حریت و نیازمند انسانیت و کرامتیم؛ و در یک کلام نیازمند توبه ایم. باشد که دل های مردم بازگردد.

 ۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =