۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵

ذوالقدر: این شوک خیلی زود طی می‌شود، من در کارم کوتاهی نکردم.

«در 4 وزن مشکل داریم و این حاصل سیاستی غلط است که در همه سال‌های قبل گرفته شده.» رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو که این روزها به خاطر کشیدن قلم قرمز روی نام مهدی بی‌باک و برگزاری مداوم بازی‌های انتخابی ملی زیر تیغ انتقاد قرار گرفته شرایط فعلی را ناشی از اصرار بر حفظ اسکلت تیم ملی در سالهای قبل می‌داند.

اصرار برای شالوده تیمی که اگرچه در همه این سالها توانست افتخارات بسیاری بیافریند و از سال 1996 تا به حال قدرت دوم تکواندوی دنیا باشد. تیمی که تا قبل از المپیک زیر نظر سرمربی اسطوره‌ای ورزش تکواندوی ایران یعنی حسن ذوالقدر و رهبری فدراسیون از سوی پولادگر اداره می‌شد. نسلی پر افتخار چون مجید افلاکی، هادی ساعی، مهدی بی‌باک، بهزاد خداداد، مهدی‌زاده و کرمی را به ورزش ایران معرفی کرد. آنها که حالا دیگر دوره جوانی را سپری کرده‌اند و تعداد بسیاری‌شان با دوره قهرمانی وداع کردند یا بعضی در بند مصدومیت هستند. این مشکل را مهماندوست حاصل خالی‌شدن تیم ملی از قهرمانان در سطح ستاره‌های پیشین تیم می‌داند.

در پاسخ به این ابهام اما ذوالقدر به روزنامه خبر می‌گوید: «واقعاً سؤال سختی را یکدفعه از من می‌پرسید. اتهام بزرگی است اما بیایید تیم ملی را از سال 1996 به بعد مرور کنیم شاید اینگونه بهتر بتوانم برای‌تان پاسخی داشته باشم. ترکیب ما در این سالها در اوزان مختلف تغییراتی بسیار داشته. مثلاً حتماً یادتان هست از زمان حضور خود آقای مهماندوست در تیم‌ملی هیچگاه میانگین سنی ما بالاتر از 25 سال نبوده است.»

او درباره اینکه حالا تیم خالی از ستاره‌ها شده هم می‌گوید: «این یک شوک مقطعی است. ما اینقدر پشتوانه داریم که اگر مربی تیم کمی دقت و استمرار در برنامه‌هایش داشته باشد حتی قبل از فرا‌رسیدن رقابت‌های حساس جهانی دوباره تیم منسجمی خواهیم داشت. الان تیم امید ما پر است از بچه‌های صاحب کلاس جهانی، این آمادگی در تیم‌های پایه‌ای‌مان هم هست. اصلاً بیایید نگاهی به لیگ بیندازیم، آنجا هم پر از استعداد هستیم. حالا در یکسری مسابقه بدشانسی آوردیم و تعدادی از بچه‌ها آسیب دیده‌اند اینکه همیشه اتفاق نمی‌افتد.» در بازی‌های جهانی باکو 4 ورزشکار ایران در وزن‌های اول، دوم، سوم و هشتم آسیب دیدند و این اتفاق هجمه‌ای از انتقاد را برای رضا مهماندوست به همراه آورد. عاملی که باعث شد تا او بخواهد با برگزاری مداوم انتخابی همه جوانان را برای رسیدن به هوگوی ثابت ملی برگزیند اما در این جمع او حاضر نشد تا مهدی بی‌باک را محک بزند.

قهرمان با اخلاق و پر آوازه ملی در این باره می‌گوید: «من از بند آسیب دیدگی که رها شدم، می‌خواستم رقابت کنم اما سرمربی اصرار دارد من دو وزن بالاتر بروم که اصلاً به وزنم نمی‌خورد.» البته ذوالقدر معتقد است با برگشتن این قهرمانان شرایط بهتر می‌شود اما سرمربی تیم اصرار به جوانگرایی دارد و در پاسخ به این اصرار مدیر تیم‌های ملی می‌گوید: «مهم نتیجه گرفتن تیم با هر ترکیبی است که مربی می‌خواهد. ما باید به دنبال این باشیم که این روحیه را ایجاد کنیم تا 4 ورزشکار ما به المپیک برسند و هر 4 نفر صاحب مدال شوند. این نیاز به تمرین و ممارست دارد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهبرشمسکار IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۳
    0 0
    به نام خدا من با نظر آقای ذوالقدر موافق هستم چرا که کشور اسلامی ما سرشار از استعدادهای کشف نشده است که باید در صحنه های داخلی از قیبل قهرمانی کشور و لیگ های تکواندو کشور شناسایی شوند فقط مربیان محترم لطف کنند و کمی به شهرستانی ها نگاه دوستانه تری داشته باشند. باتشکر