باز شدن مجدد پرونده ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات ۹۸

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت؛ می‌گوید: نباید پروژه ائتلاف را تمام شده فرض کرد و نادیده گرفت. اصلاح‌طلبان نباید مسئله ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو را از دستور کار خارج کنند.

محمدکیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، درخصوص احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان‌های اعتدالی و اصولگرایان معتدل بعد از بالا گرفتن انتقادات از این جریان و ریزش بخشی از بدنه رای، به خبرآنلاین گفت: اتخاذ تاکتیک ائتلاف به خودی خود مثبت یا منفی نیست بلکه باید باتوجه به شرایط اجتماعی امروز ایران و ساختارهای قدرت در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد. آنچه که درحال حاضر اهمیت دارد، عبور از شرایطی‌ است که فرصت‌های اثرگذاری بیشتر را برای اصلاح‌طلبان مسدود کرده به همین دلیل نباید پروژه ائتلاف را تمام شده فرض کرد و نادیده گرفت.

اصلاح طلبان نباید ائتلاف با میانه روها ار از دستور کار خارج کنند

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد اشکالاتی در مجلس و لیست امید هستیم به دلایل دیگری ارتباط دارد. که در صورت فعال بودن احزاب و افراد اصلاح‌طلب با همین لیست امید فعلی نیز می‌توانستند قدم‌های موثرتر و گام‌های محکم‌تری بردارند. بنابراین من تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان نباید مسئله ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو را از دستور کار خارج کنند.

این نماینده مجلس ششم همچنین تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد انجام ائتلاف با احزاب مشخصی‌ست که حاضر باشند روی  برنامه‌های اصلاح‌طلبان ائتلاف کنند. در غیر این صورت ائتلاف بی نام و نشان نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. بنابراین اینکه اصلاح‌طلبان مجددا سراغ پروژه ائتلاف بروند به خرد جمعی احزاب اصلاح‌طلب در چند ماه پیش رو تا انتخابات دارد اما من شخصا تمرکز بر این مسئله را منتفی نمی‌دانم.

نمی توان به رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان امیدوار بود اما...

کیانوش‌راد در ادامه درخصوص رایزنی جریان اصلاح‌طلب با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت چهره‌های شناخته‌شده و باتجربه این جریان سیاسی، گفت: باتوجه به رویکردی که در شورای نگهبان وجود دارد شاید نتوان چندان به نتایج آن امیدوار بود اما این مسئله نافی تلاش‌های اصلاح‌طلبان در این مسیر نخواهد بود از سویی نهادهای حاکمیتی باید باتوجه به حوادث اجتماعی که شاهد بودیم، به سمت همگرایی و انسجام بیشتر پیش روند.

برگ برنده اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو

این عضو حزب اتحاد ملت در تحلیلی درخصوص برگ برنده اصلاح‌طلبان در  انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: برنامه‌ها و شعارهای اصلاح‌طلبان و انتخاب نیروهای شایسته و وفادار به جریان اصلاحات می‌تواند زمینه‌ساز حضور جدی اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی کشور باشد. اگر اصلاح‌طلبان لیستی شامل چهره‌های شایسته و وفادار مردم در انتخابات ارائه کنند حتی اگر  باز هم این افراد ناشناخته باشند می‌توان امید داشت که توجیه قابل‌قبولی در برابر مردم داشته باشند و حتی اگر اصلاح‌طلبان با برنامه و شعارهای مناسب در انتخابات شرکت کنند و با اقبال مردم هم مواجه نشوند باز هم می‌توان به اقدام اصلاح‌طلبان به عنوان یک سرمایه اجتماعی در تحولات آینده چشم دوخت.

کاندیداهای اصلاح طلب باید ثبات در موضع گیری داشته باشند

وی در این باره که درحال حاضر چه کسانی باید سرلیست جریان اصلاحات شوند فارغ از تایید یا عدم تاییدصلاحیت آنان، تصریح کرد: سوابق و پیشینه افراد و ثبات در موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه و کارشناسانه می‌تواند به عنوان بهترین دست‌مایه برای گزینش کاندیداها مدنظر قرار گیرد. لابی‌های خارج از چارچوب مبتنی بر پیشینه روشن افراد و توانمندی کاندیداها اصلی‌ترین معیار در برابر دخالت قدرت و ثروت در این رهگذر باید مبنای عمل در ارائه لیستی قابل دفاع باشد.

همراه بودن با مردم به معنای رفتار تند و هیجانی نیست

کیانوش‌راد تصریح کرد: بهنگام بودن در موضع‌گیری و همراهی با مردم ربطی به شعارهای تند و هیجانی ندارد. این تلقی برخی چهره‌های سیاسی که لزوما به روز بودن و بهنگام بودن را مساوی با سخنان تند می‌دانند تلقی نادرستی است.

وی افزود: مردم انتظار دارند کسانی را که به عنوان نماینده برمی گزینند در هنگامه سختی‌ها و مشکلات در کنار خود ببینند. اما متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد کندی یا اهمال در دفاع از کارگران و طبقات آسیب‌پذیر جامعه در میان مجموعه اصلاح‌طلبان‌ بوده‌ایم که باید با تغییر رویکرد گفتمانی به بازسازی اعتماد بیشتر مردم به جریان اصلاحات در کشور توجه کرد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =