تئاتر کردی فرصتی برای جوانان با استعداد مناطق کرد نشین ایران است

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز گفت: این جشنواره فرصتی برای جوانان با استعداد مناطق کرد نشین ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علیرضا اسماعیلی اظهار داشت: کمبود اعتبار باعث شد تا برنامه‌های جانبی همچون، کارگاهای آموزشی، نمایشگاه و دعوت از داوران برجسته خارجی انجام نشود.

وی ادامه داد: هر چند یک نمایشگاهی با عنوان «ژیان به کاتی ژنایه‌تی» در حاشیه  این جشنواره گشایش یافت ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم برنامه های جانبی جشنواره را برپا کنیم تا کارگردانان و عوامل اجرایی تئاتر از این برنامه ها استفاده کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز با بیان اینکه بلیط فروشی باعث ورود افراد متفرقه و عوامل خارجی جشنواره شد یادآور شد: امسال با تدابیری که در دبیرخانه جشنواره اتخاذ شد بلیط فروشی را برای اولین بار اجرا کردیم که باعث ایجاد نظم خاص و اجراهای عالی شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دو غرفه صنایع دستی را در حاشیه جشنواره پیش بینی کرده بودیم افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز همکاری های لازم را برای برپایی این غرفه ها نکرد و به همین دلیل این امر محقق نشد.

وی در بخشی از سخنان به اجرای ۵ نمایش در روز اشاره کرد و اضافه کرد: در روز اول این جشنواره ۴ نمایش حه‌سار از بوکان، چاوه‌روان از سقز، جن و جنوکه از کرمانشاه و قامووسی میروویان از ارومیه برگزار شد و در پایان هر اجرا نشست نقد و بررسی آن نیز برگزار می شود.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنوار تئاتر کردی سقز بیان کرد:‌ جشنواره تئاتر همزمان با این جشنواره در اربیل اقلیم کردستان برگزار می شود علیرغم صحبتهای با دبیر آن جشنواره خواستیم تا آنها جشنواره را با یک هفته تاخیر برگزار کنند ولی آنها هم مثل ما برایشان میسر نشد تا جشنواره را به عقب بیندازند.

اسماعیلی تاکید کرد: شاید برخی هنرمندان رقابتی بودن این جشنواره را ضعف آن قلمداد کنند ولی در همه جشنواره ها اثرهای برگزیده را انتخاب می کنند و جنبه رقابتی دارد، در ضمن این جشنواره ها فرصتی برای جوانان با استعداد مناطق کورد نشین ایران است که استعدادهای خود را شکوفا کنند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز روز ۱۹ آذر با نمایش حه سار آغاز شد و تا روز جمعه ۲۲ همین ماه ادامه دارد. در این جشنواره ۹  گروه داخلی و دو گروه خارجی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =