دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره موانع بر سر راه افشای فساد/ مبارزه با فساد نباید با بهره‌برداری سیاسی باشد

برخی کاربران خبرآنلاین درباره موانع و مشکلات بر سر راه افشای فساد معتقدند «آدم‌های فاسد در سایه بی‌توجهی کار خود را انجام می‌دهند، بنابراین اگر همه حساس باشند، کاری از پیش نخواهند برد. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر امور اقتصادی و دارایی در تازه‌ترین سخنانش خود از ضرورت اعطای جایزه به سوت زنان فساد خبر داده است.  فرهاد دژپسند با بیان اینکه افشاکنندگان فساد از وزارت اقتصاد جایزه می‌گیرند، گفت: در وزارت اقتصاد کریدور ویژه مبارزه با فساد ایجاد می‌شود.

با توجه به این اظهارات وزیر اقتصاد، در نظرسنجی‌ای که در خبرگزاری خبرآنلاین تحت عنوان «چه مشکلاتی بر سر راه افشای فساد برای کسانی که با این پدیده شوم روبرو می‌شوند، وجود دارد؟ » منتشر شده بود، کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «امیدوارم هیچ کس و هیچ زمان کسی برای دل خوش کنی مردم مبارزه نکنه، بلکه با هدف اصلاح جامعه باشه تا کسی دچار سواستفاده و بهره‌برداری سیاسی هم نشه. پس مبارزه بی‌امان برای خدا نتیجه می‌ده، فقط همین. »

کاربری عنوان کرد: «باید در هر استان، مرکزی بدین منظور وجود داشته باشه که مردم به‌راحتی دسترسی داشته باشند. اطلاعات محرمانه بمونه. افرادی که مسئول چنین مراکزی هستند، پاکدست باشند و خودشون به نوعی وابستگی به فاسدان نداشته باشند. باید احکام خاص برای مفسدان اقتصادی مخصوصا در رده مسوولین مفسد تهیه بشه و مبارزه قاطع صورت بگیره. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «فساد از هر دری بیرون بشه از پنجره تو میاد. »

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «باید بدون هیچ ملاحظه‌ای با فاسدان برخورد کرد. »

کاربر دیگری نوشت: «آدم‌های فاسد در سایه بی‌توجهی کارشون را انجام می‌دن. پس اگر همه حساس باشند، کاری از پیش نخواهند برد. »

یکی از کاربران خبرآنلاین تاکید کرد: «باید ساختارهای سازمانی ما اصلاح بشه، والا امیدی به اثرگذاری نیست. »

کاربری تصریح کرد: «مسلما مهم‌ترین موانع، خط قرمزهایی است که وجود داره. ضمنا احتیاجی به افشای فساد و جایزه دادن هم نیست. از قدیم گفتن چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. »

یکی از کاربران متذکر شد: «موضوع اصلی یک چیزه. خود من بارها با پیشنهاد رشوه روبه‌رو شدم، اما بی‌خیال از کنارش گذشتم؛ در حالی که باید برم و اطلاع بدم. وقتی همه ما بریم فسادهایی که می‌بینیم رو اطلاع بدیم، اون وقت ریشه‌اش کنده می‌شه و فضا برای مفسد ناامن میشه. »

کاربری نوشت: «وقتی فساد قدرتمند شد یا قدرتمند فاسد شد و این فساد همه‌گیر شد، کسی نمی‌تونه جرات کنه و فساد رو افشا کنه یا نمی‌خواد افشا کند، چون خودشم رسوا می‌شه. »

یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «مشکل، بی‌توجه شدن به خود فساده. باید همه حساس باشیم. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «مبارزه با فساد کار یک دستگاه نیست، کار همه مردم و دستگاه‌هاست. »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =