من مختارم برای خون حاج قاسم/ مراجع تقلید و علما بر پیکر سردار حاضر شدند/ جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان در تشییع پیکر سردار سلیمانی در قم

تسنیم نوشت: پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش، پس از ساعت‌ها انتظار مردم قم به قلب جهان اسلام رسیدند.

پیکرهای پاک شهیدان سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان که در حادثه تروریستی آمریکای جنایتکار در کشور عراق به شهادت رسیده‌اند به شهر قم مقدس قم وارد شدند.

پیکر این شهدای والامقام قرار است بعد از طواف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از بلوار پیامبر اعظم(س) به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع و مراسم وداع انجام پذیرد.

اینجا قم است، شهر شهادت و دلاوری و بوی خون بوی غریبی نیست برای مردمی که زین‌الدین دیده‌اند و حیدریان را همسایگی کرده‌اند اما بوی یوسف علی بوی دست علمدار است، بوی پاره‌های تن قاسم، بوی غریبی اصغر، بوی شجاعت حسین.

حضور پرشکوه مردم از ملیت‌های گوناگون در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی نشان داد که عشق به سردار حد و مرز نمی‌شناسد.‌

مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در قم امروز مملو از حضور مردمی از ملیت‌های گوناگون در کنار مردم ولایی و انقلابی ایران زمین بود تا انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دهند.

‌مردم از ملیت‌های گوناگون از آذربایجان، نیجریه، پاکستان، ترکیه و روسیه همه و همه آمده‌اند تا ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه ترامپ در به شهادت رساندن سردار مقاومت، آمادگی خود را برای انتقام سخت اعلام کنند.

‌بی‌تابی کودکان و نوجوانان در استقبال از بزرگمرد اقتدار و مهربانی شکوه و جلوه خاصی به این مراسم بخشیده است.‌ آری سردار سلیمانی نه یک نام، بلکه کوله‌باری از تاریخ مقاومت و اقتدار را به دوش می‌کشد که این کودکان و نوجوانان میراث‌دار آن هستند.

جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان در تشییع پیکر سردار سلیمانی

در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را قم رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه که از دقایقی پیش در قم آغاز شده است شرکت کنند. با وجود اینکه پیکر پاک شهدا به تازگی وارد قم شده است ولی مردم بی صبرانه منتظر هستند که پیکر پاک شهید را پس از طواف حرم در آغوش بگیرند.

به نوشته ایسنا، یکی از نکات جالب این مراسم حضور گسترده طلاب غیرایرانی و جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان با ۱۰۰ پرچم از کشورهای مستقل جهان است که امروز در این مراسم شرکت کرده‎اند.

گفتنی است پیکر پاک شهید مظفرنیا در قم به خاک سپرده می‌شود ولی پیکر پاک سردار سلیمانی عصر امروز به سمت کرمان و آرامگاه همشیگی‌اش پرواز منتقل خواهد شد.

حضور مراجع و علما بر پیکر سردار مقاومت

پیکر پاک شهید سردار سلیمانی پس از ورود به قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه منتقل شد و پس از طواف حرم به سمت بلوار حرم تا جمکران منتقل می شود.

در این مراسم که در هنگام نماز مغرب و عشاء برگزار می شود علما و بزرگان حوزه از جمله آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید ، آیات محمد جواد فاضل لنکرانی، گرامی، مقتدایی، امینی و سیفی مازندرانی در حرم حضرت معصومه(س) حضور پیدا کردند.

آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری نیز لحظاتی قبل در حرم مطهر حاض شدند تا آخرین وداع خود را با سردار شهید انجام دهند.

من مختارم برای خون حاج قاسم

عباس ضیایی اشک‌هایش را  پنهان نمی‌کند و دستش به احترام سربازی آقا رو به گنبد فیروزه‌ای بر سینه نهاده می‌گوید: از صبح اینجا ایستاده‌ام تا حاج قاسم را به حضرت معصومه (س) و مولایم مهدی(عج) قسم بدهم مرا هم به سربازی بطلبد و دست‌به‌سر می‌گذارد و به  قامت سربازی می‌گوید: انتقام خواهم گرفت.

بنا بر گزارش تسنیم، بلوار پیامبر اعظم (ص) مملو از جمعیت است، جمعیتی که تاریخ قم کم به خود ندیده است و بازهم خواهد دید. جمعیتی که عکس‌های لبخند سردار را بر سینه زده‌اند و پرچم مقاومت بر دوش گرفته‌اند.

سکینه موحدی چفیه بر سر انداخته و  همراه نوجوانش آمده است، علی لباس سربازی به تن کرده  است و بر سینه‌اش نام قاسم سلیمانی نوشته و می‌گوید: من سردار سلیمانی هستم کسی که انتقام می‌گیرد و مشت‌هایش را گره می‌کند و فریاد می‌زند " مرگ بر آمریکا" " مرگ بر اسرائیل" اشک‌هایش می‌ریزد و با بغض می‌گوید: دوباره یتیم شده‌ام.

بغض گلویم را می‌گیرد و اشک امانم نمی‌دهد، اراده و مشت گره شده علی که سربازی می‌کند برای انتقام تنم را می‌لرزاند. علی بازمی‌گردد و بلند می‌گوید: من مختارم برای خون حاج قاسم. دشمنان منتظر بزرگ‌ترین انتقام تاریخ باشند. خوب نگاهش می‌کنم راه رفتنش دشمن برانداز است.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1339541

برچسب‌ها