شش پروژه عمرانی با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح در دهه فجر/ مطالبات مردمی در بافت قدیمی با دیگر نقاط شهر فرق دارد

شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: ۶ پروژه عمرانی در حوزه منطقه ۴ شهرداری تبریز با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.

به گزارش خبرانلاین از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اکبر امجدی، پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله نشست‌های خبری شهرداران مناطق دهگانه تبریز، با اعلام مطلب فوق افزود: پروژه پیاده‌رو سازی به طول ۲هزار و ۵۰۰متر، فاز دوم مسیرگشایی خیابان شهید میلانی، قطعه آخر مهرانه‌رود با اعتبار ۸ میلیارد تومان، کانال دفع آبهای سطحی اطلس و کانال میدان آذربایجان و احداث چندین سرویس بهداشتی در پارک‌های محله‌ای، اهم پروژه‌های  تمام شده شهرداری منطقه ۴ برای افتتاح در دهه فجر است.

او با اشاره به وضعیت کلی منطقه ۴ شهرداری تبریز اظهار داشت:  شهرداری منطقه ۴  در غرب تبریز و با جمعیت ۳۳۰ هزاری نفری که شامل یک پنجم جمعیت شهراست، واقع شده که ۴۶ درصد از منطقه در بافت قدیمی و فرسوده قرار دارد و به همین دلیل ارائه خدمات اولیه با مشکل روبرو می شود.

شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به تفاوت مطالبات مردم منطقه ۴ با دیگر نقاط شهر عنوان داشت: سطح مطالبات مردمی در بافت فرسوده و قدیمی شهر با نقاط جدید الاحداث آن تفاوت دارد و در مناطق فرسوده  شاید دفع آبهای سطحی و یا مسیرگشایی در کوچه های قدیمی، اصلی ترین مطالبه مردم باشد، در حالی که این مسیرگشایی ها در مناطق جدید شهر مطرح نیستند.

او ادامه داد: بایستی به سمتی برویم که مطالبات و خواسته‌های مردم را تأمین کرده و با شناسایی آن ها در ارائه خدمات شهری مناسب پیشقدم باشیم.

امجد یادآور شد: مهمترین مطالبه مردمی در منطقه ۴ و اولویت شهرداری در این منطقه مسیرگشایی است که ۱۸ مسیر جدید مصوب شده است؛ در سال ۹۸ دو پروژه مسیرگشایی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در خیابان‌ شهید خلیلی و خیابان فلسطین جنوبی از میدان احراب تا برق لامع داشتیم که بهمن ماه افتتاح می‌شود.

او در مورد پروژه‌های سال ۹۹ در حوزه مسیرگشایی نیز اظهار داشت: برای سال ۹۹ در حوزه مسیرگشایی ۶ مورد پیش‌بینی کرده ایم که شامل خیابان شهید بی‌مثل، خیابان شهید مرادی، فاز دوم خیابان سردار ملی، خیابان شهید شریفی، خیابان شهید فاتح و خیابان فلسطین جنوبی است که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

او خاطرنشان کرد: از نظر توپوگرافی، منطقه ۴ نقطه قعر شهر است و آبهای سطحی دیگر نقاط شهری به این منطقه هدایت می شوند و دفع آنها یکی از مطالبات مردم و نیازهای اساسی منطقه است که در این راستا احداث کانال دفع آب‌های سطحی  در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته و ۲ پروژه در این زمینه بزودی افتتحا می شود.

شهرداری منطقه ۴، بودجه عمرانی این منطقه در سال ۹۸ را ۱۱۵ میلیارد تومان اعلام کرده و افزود: ۶۰ درصد از بودجه عمرانی منطقه ۴ در ۹ ماهه اول تحقق یافته است که شامل پروژه‌های مختلف عمرانی در سطح منطقه است.

او تأکید کرد: در سال ۹۸، ۲۵هزار تن در ۹ ماهه اول آسفالت‌ریزی داشتیم که پیش بینی می کنیم تا پایان سال به ۳۰ هزار تن برسد؛ همچنین برای سال ۹۹ بودجه پیشنهادی ما در حوزه آسفالت ۱۵ میلیارد تومان است.

امجدی پیاده‌روسازی را یکی از طرح‌های مهم منطقه ۴ معرفی کرده و ابراز داشت: در راستای انسان‌محور سازی شهر، اقدام به بهسازی  پیاده‌رو در ۲۵هزارمترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد تومان کرده‌ایم که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

او اولویت اصلی منطقه ۴ را، پارک‌سازی عنوان کرده و اظهار داشت: پارک‌سازی بخصوص احداث پارک محله‌ای اولویت اصلی شهرداری منطقه ۴ است که سعی کرده‌ایم نرم استاندارد این حوزه را که دسترسی به پارک‌ای محله‌ای در هر ۵۰۰ متر برای شهروندان است، رعایت کنیم.

شهردار منطقه ۴، از افتتاح دو پارک محله‌ای در دهه فجر امسال خبر داده و خاطرنشان کرد:  پارک شهید خلیلی و پارک سنجری  که با تغییر کاربری به پارک تبدیل شده است،   در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می شود و برای  سال آتی نیز علاوه بر پارک بزرگ تبریز، ۵ پارک محله‌ای نیز پیش بینی کرده‌ایم.

او درباره دفع آب‌های سطحی منطقه تأکید کرد: علاوه بر دو پروژه آماده افتتاح این منطقه، کانال شمس تبریزی در خیابان شمس تبریزی یکی از موضوعاتی است که با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال حداث می باشد؛ همچنین احداث کانال باغ گلستان تا شریعتی با ۵۰۰ میلیون تومان در دست اقدام است و برای سال آتی نیز ۴ میلیارد تومان  در این حوزه پیش‌بینی اعتبار داریم که عمده پروژه  ما کانال خیابان خیام است.

امجدی با اشاره به همراهی مردم در ارائه خدمات شهری به شهروندان خاطرنشان کرد: توسعه تنها با همراهی مردم اتفاق می افتد و ازی این رو، بر برنامه‌های فرهنگی تأکید داریم و در این راستا ۱۱۰ هزار نفر مخاطب فرهنگی درسال ۹۸ داریم و جشنواره محلات و جشنواره پارک بزرگ تبریز را در سطح منطقه مدیریت می کنیم.

او ادامه داد: محلات هویت شهر ما هستند و بایستی از طریق جشنواره‌های محلات این هویت را احیا کنیم.

شهردار منطقه ۴ تبریز، جشنواره پارک بزرگ تبریز را از نظر گردشگری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی مهم دانسته و خاطرنشان کرد: ۵۰۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند  و در نظر داریم این رویداد را در تقویم فرهنگی شهرداری نیز بگنجانیم که فرصت خوبی برای ارائه صنایع دستی نیز است.

او یادآور شد: می خواهیم پای مردم را به پارک بزرگ تبریز کشانده و به سمتی برویم که این پارک را احیا و تمام کنیم.

امجدی با اشاره فعالیت‌های منطقه ۴ در فصل زمستان نیز اظهار داشت: ۱۲۰ هزار لیتر محلول  در سطح منطقه پاشیده شده و دو دستگاه برف‌روبی نیز امسال خریداری کرده‌ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =