توانمندسازی اقشارآسیب پذیر با همکاری بانک پارسیان و بنیاد برکت

نقش بانک ها در توانمندسازی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به عنوان یکی از مهمترین اهرم‌های توسعه اقتصادی کشور، بسیار کلیدی و بی‌بدیل است. توجه به اهمیت اشتغال در جامعه، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، یکی از اهداف مسئولیت اجتماعی بانک ها در محرومیت زدایی از روستاها و رونق کسب و کار در مناطق محروم و روستاهای کشور است.

در همین راستا،یکی از بانک هایی که نقش مهمی از طریق صندوق قرض الحسنه خود در رونق اشتغال در مناطق محروم بر عهده دارد، بانک پارسیان است. از آنجا که صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان نیز با هدف استفاده ازمنابع این صندوق برای ایجاد، توسعه و نگهداشت اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و ایفای مسئولیت اجتماعی بانک پارسیان تاسیس شده، همکاری با بنیاد برکت به عنوان مجموعه ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه، در مناطق محروم وکم‌تر توسعه‌یافته و تبعیت از این بنیاد در تدوین راهبرد و سیاست های خود برای بر حمایت از هم وطنان را در دستورکار قرار داده است.

صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان در دو بخش طرحهای اجتماع محور وکمک به محرومین، ازطریق شعب بانک پارسیان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به معرفی شدگان بنیاد برکت پرداخت می کند.

بر همین اساس تفاهم نامه ای سه جانبه میان بنیاد برکت، بانک پارسیان و  صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان،  با موضوع" اعطای3000 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال (مشاغل خانگی) به طرح‌های اشتغال زا به امضا رسیده است.

موضوع این تفاهم نامه توسعه کسب وکار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمبرخوردار، مبتنی بر مزیتهای نسبی مناطق در استان های مورد نظر کشور بوده که بر این اساس حداکثر تعداد 30 هزار طرح اجتماع محورکه از سوی بنیاد برکت شناسایی و مورد تایید قرار گرفته اند، جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه به بانک پارسیان معرفی می شوند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =