عملیات آماده‌سازی ۵۰پردیس روستایی تا پایان سال۹۹ صورت می‌گیرد

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۰پردیس روستایی تا پایان سال۹۹ در سطح روستاهای استان صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اکرم نجفی مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین در مراسم افتتاح خانه فرهنگ شهر معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی که با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، استاندار و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد، گفت: روستاییانی که از این پس اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خود کنند در پردیس‌ها مستقر می‌شوند تا از حمایت‌های ویژه نظیر سهولت در اخذ مجوز و دریافت تسهیلات کم‌بهره برخودار شوند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری قزوین و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، اظهار داشت: طی این سند، تمامی دست‌اندرکاران توسعه روستا از این پس متعهد می‌شوند تا با بسیج تمامی امکانات، ظرفیت‌ و نیروهای خود در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد روستاها اقدام کنند.
نجفی یادآور شد: برای نخستین مرتبه در کشور، این صندوق بیمه برای حمایت از راه‌اندازی پردیس‌های روستایی در قزوین تسهیلات کم‌بهره در اختیار استان قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه پوشش جامع هدف روستایی از مهمترین اهداف تفاهم‌نامه بین استانداری و صندوق بیمه اجتماعی است، تاکید کرد: قصد داریم طی ۲سال آینده پوشش بیمه ۲۹درصدی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان قزوین را به ۵۰درصد افزایش دهیم.
نجفی به بهره‌برداری از ۲۴۲پروژه روستایی استان در دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و افزود: برای افتتاح طرح‌های یاد شده ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۰۰میلیارد ریال آن در حوزه‌های مختلف گازرسانی، برق، آبرسانی و سایر خدمات عمومی روستایی بخش رودبار الموت شرقی بوده است.
در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره عکس در بخش حرفه‌ای، روستا و زندگی و موبایلی به همراه اعطای حکم مستمری بازنشستگی صندوق بیمه عشایری به تن از روستاییان منطقه، تجلیل شد.
خانه فرهنگ معلم کلایه در زمینی به مساحت ۱۰۹۰متر مربع و با ۷۵۰متر زیربنا، با ۱۳میلیارد ریال هزینه احداث و ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه خرید و نصب تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =