مروری بر اخبار اجتماعی روز جمعه ششم دی ماه

اگر جزو افرادی هستید که با ورزش میانه‌ خوبی ندارید و برای انجام کارهای روزانه نیز نشستن در خانه و سفارش انواع خرید به صورت تلفنی را ترجیح می‌دهید، بد نیست بدانید رییس اداره بیماری‌های قلب و عروق وزارت بهداشت اعلام کرده کم‌تحرکی عامل بروز 8 درصد مرگ‌های زودرس است و احتمال بروز بیماری‌های عروق کرونر قلب را دوبرابر می‌کند. به گزارش فارس، دیروز طاهره مساوات، رییس اداره بیماری‌های قلب و عروق وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی طراحی و تدوین روش‌های ورزش برای سلامت قلب در وزارت بهداشت گفت: هزینه‌های ناشی از کم‌تحرکی فقط منحصر به بیماری‌های قلبی نمی‌شود بلکه چاقی، دیابت و بروز برخی سرطان‌ها را هم باید بر هزینه‌های ناشی از کم‌تحرکی افزود.

حالا اگر با خواندن خبر بالا به فکر ورزش کردن افتاده‌اید، بهتر است فعلا این کار را در محیط‌های سربسته انجام دهید و به فضای باز نروید چون هوای تهران همچنان آلوده است. آنطور که دکتر صدوق، مدیر کل محیط زیست استان تهران دیروز به ایسنا گفته، اندازه‌گیری‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان آلاینده مونوکسید کربن همچنان فراتر از حد مجاز است و در شرایط هشدار قرار دارد؛ بنابراین بهتر است فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوید و به ویژه خردسالان، بیماران قلبی و تنفسی و افراد مسن تا حد امکان از تردد در هوای آزاد اجتناب کنند. البته قرار است امروز جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار شود که باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا نتیجه‌ای حاصل می‌شود یا صرفا جلسه‌ای برگزار می‌شود که شده باشد!

و اما دیروز خبرگزاری‌ها چند خبر هم درباره کنکور داشتند؛ کابوس همیشگی جوانان، انگار دیگر مثل گذشته ها هیبت ندارد چراکه به گزارش فارس، دیروز مهدی زاهدی، وزیر علوم در مراسم اختتامیه نمایشگاه جامع دستاوردهای 30 ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفته ظرفیت‌های ایجاد شده دانشگاه‌ها سال آینده بیشتر از تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه‌هاست. به گفته او تعداد داوطلبان علاقه‌مند ورود به دانشگاه یک میلیون و 250 هزار نفر است در حالی که دانشگاه‌های کشور سال آینده یک میلیون و 500 هزار نفر ظرفیت خواهند داشت.

 خبر دیگر از کنکور این که نحوه تصحیح اطلاعات داوطلبان کنکور88 اعلام شد. به گفته ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبانی که اطلاعات شناسنامه‌ای خود را در زمان ثبت‌نام اشتباه وارد کرده‌اند باید اواخر فروردین که اطلاعات داوطلبان روی سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org  قرار می‌‌گیرد، اطلاعات خود را تصحیح کنند و داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی می‌شوند اگر در زمان ثبت‌نام کد دانش‌آموزی خود را اشتباه وارد کرده باشند یا بین کد اعلام شده از سوی محل اخذ دیپلم و کد موجود در سایت سازمان سنجش مغایرتی وجود داشته باشد باید به مرکز اخذ دیپلم خود مراجعه کرده و کد صحیح را از طریق آنها به سازمان سنجش ارایه دهند.

 غیر از کنکوری‌ها که درصدد علم‌آموزی و کسب مدارج بالا هستند، افرادی هم هستند که قرار است از بیسوادی درآمده و به جرگه افراد باسواد بپیوندند. به گزارش مهر، دیروز معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور خبر داد که ریشه کنی بیسوادی در حد آموزش پایه تا پایان سال 93 در ایران صورت خواهد گرفت. پرویز کوثری با اشاره به اینکه هم اکنون 11 میلیون نفر از جمعیت بزرگسالان کشور کم‌سواد و نزدیک به 15 درصد جمعیت بالاتر از 6 سال کشور بیسوادند، گفته: تا پایان سال 1393 در گروه سنی 10 تا 49 سال بیسواد نخواهیم داشت.

و اما در آستانه محرم، نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای زمان فعالیت هیئت‌ها و تکایا را اعلام کرد. طی این اطلاعیه زمان معین برای فعالیت هیئت‌ها و تکایا حداکثر تا ساعت 24 است که در صورت ادامه آن باید بلندگوی بیرونی قطع شود. به گزارش مهر، در بخش دیگری از این اطلاعیه انجام اعمال خرافی و غیرشرعی از جمله قمه‌زنی، راه‌اندازی کاروان علامت کشی و استفاده از شمایل ائمه معصومین(ع) و چهره‌های مقدس واقعه عاشورا ممنوع اعلام شده و به عدم استفاده از آلات و ادوات غیرمجاز به استثنای طبل و سنج متعارف اشاره شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =