حفظ بافت تاریخی اورامان نیازمند تعامل ادارات دولتی است

معاون میراث فرهنگی استان کردستان گفت: حفظ بافت تاریخی اورامان نیازمند تعامل تمامی ادارات دولتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد رشیدی در جلسه بررسی ضوابط بافت معماری سکونت گاه های هورامان، اظهار داشت: حفظ بافت معماری سنتی منطقه هورامان یکی از نیازهای اصلی و مهم است که باید در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: مشاور پروژه باید نهایت دقت را در این خصوص مد نظر قرار داده و ضوابط معماری در بافت سکونت گاههای هورامان را با بررسی دقیق تمامی جوانب فنی و معماری و با همکاری سایر ارگانهای ذی ربط تدوین کند.
رشیدی بر تعامل شرکت مشاور طرح با بنیاد مسکن تاکید کرد و افزود: فلوچارتی ویژه در زمینه شیوه استعلام دستگاه های اجرایی و مالکین بناها جهت فعالیتهای عمرانی در طرح ضوابط معماری هورامان مد نظر شرکت مشاور قرار گیرد.
معاون میراث فرهنگی استان کردستان بیان کرد: انتظار می رود که سایر ادارات و سازمان های دولتی مسئول نیز در این راستا همکاری و مشارکت بهتری داشته باشند.
در ادامه مشاور طرح نیز با ارائه گزارشی به ضوابط تدوین شده و شیوه های اجرای آن پرداخت که پس از بررسی، کلیات طرح مورد تایید کارشناسان و اعضا حاضر در جلسه قرار گرفت.
در پایان مقرر گردید جهت تایید نهایی طرح در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ابلاغ آن به استاندار کردستان، ایرادات اعلام شده در جلسه توسط شرکت مشاور مرتفع گردد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =