پوشش ارتباطی در ۹۱ درصدی در روستاهای لرستان

پوشش ارتباطی در ۹۱ درصد از روستاهای این استان برقرار است

به گزارش خبر آنلاین از لرستان ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تحت پوشش قرار گرفتن ۹۱ درصد از روستاهای این استان را نتیجه برقراری متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان است.

«شهاب حیدری» افزود: از تعداد دو هزار و ۸۶۱ روستای این استان تعداد دو هزار و ۵۷۸ روستا تحت پوشش کامل ارتباطی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی و همچنین رفع مشکلات ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی است.

حیدری تصریح کرد: در بحث توسعه پوشش ارتباطی به‌خصوص ارتباط تلفن ثابت در شرایط خوبی قرار داریم که در این زمینه می‌توان به بهره‌مندی دو هزار و ۳۳۴ روستای این استان از خطوط تلفن ثابت اشاره کرد که شاهد رشد بیش از ۸۲ درصدی تلفن ثابت در روستاها هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: با ارتقا نسل‌های تلفن همراه در نظر داریم خدمات مبتنی بر نسل‌های سوم و چهارم را در روستاهای این استان توسعه دهیم.

وی بیان کرد: نسل دوم تلفن همراه در بیشتر روستاهای استان برقرار شده و در تلاش هستیم با ارتقا نسل‌های تلفن همراه در روستاها، نقاط کم برخوردار که دارای شکاف دیجیتال در روستاهای استان هستند را کاهش دهیم.

حیدری عنوان کرد: این اقدامات با هدف افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان صورت گرفته است.

وی افزود: در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهنای باند ثابت و همچنین تعداد شش هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان وجود دارد.
حیدری گفت: با تأکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور اول، اپراتور دوم و شرکت های‌وب، امید است این پوشش در سراسر استان برقرار شود و به تبع وضعیت ارتباط با کیفیت بالا و به‌ صورت صددرصدی فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =