تخفیف ۴۰ درصدی  به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار

سفیر هند در ایران گفت: ایران می‌تواند دسترسی هند به بازار اوراسیا و آسیای مرکزی را فراهم کند و در عین حال تجار می توانند از تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر و دریانوردی برای کشتی‌های ورودی به بندر چابهار استفاده کنند.

به گزارش خبرآنلاین از چابهار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،گدّام دارمندرا؛ سفیر هند در ایران در همایشی که برای بررسی مشکلات فعالان بخش خصوصی در تجارت با هند در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، افزود: مذاکرات برای برقراری ترجیحات تعرفه‌ای در مورد برخی کالاها نهایی شده و اقلامی برای قرار گرفتن درفهرست ترجیحات تعرفه‌ای تعیین شده است.

وی بر ضرورت اجرایی شدن موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان دو کشور تاکید کرد و ایجاد ترتیبات ریالی و روپیه‌ای برای تسهیل تجارت دوجانبه را یادآورشد.

سفیر هند در ایران سپس با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران تاکید کرد : جمهوری اسلامی ‌می‌تواند دسترسی هند به بازار اوراسیا و آسیای مرکزی را فراهم کند و در عین حال از تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر و دریانوردی ایران به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار خبرداد.

 سفیر هند در ایران همچنین تولید کنندگان ایرانی را تشویق کرد که به هند صادرات داشته باشند و پیشنهاد تهاتر کالاهای ایران و هندی را مطرح کرد  و گفت: فعالان اقتصادی امکانات مورد نیاز خود از جمله در حوزه ترجیحات تعرفه‌ای و گمرکی و نیز مشکلاتشان در زمینه تجارت با هند را با سفارت هند در میان بگذارند.  

46

.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =