۹۶درصد؛ نرخ باسوادی کشور

محمدزاده گفت: نرخ بی سوادی در کشور به ۹۶درصد و در استان قزوین این آمار به ۹۷درصد رسیده است که این اتفاق بزرگی به حساب می آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین ؛ شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهارکرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر ۱۰۰نفر ایرانی ۴۸نفر باسواد بودند که خوشبختانه در این ۴۰سال این رقم طبق آمار سال ۹۵ به ۹۴.۷درصد رسیده است و به ازای هر ۱۰۰نفر ایرانی یک چیزی حدود ۹۵نفر باسواد هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: هم‌اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که نرخ بی سوادی در کشور به ۹۶درصد و در استان قزوین این آمار به ۹۷درصد رسیده است که این اتفاق بزرگی به حساب می آید.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص آمار بی سوادان زن قبل از انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از هر ۱۰۰نفر فقط ۳۵نفر از زنان کشورمان باسواد بودند، اما این رقم طبق آمار سال۹۵ به ۹۳.۵درصد رسیده و در بخش روستایی از ۲۸.۸درصد بی سوادی در سال۹۵ به ۸۹.۵رسیده است.
محمدزاده تأکید کرد: همه ارکان نظام در حوزه سوادآموزی باید پای کار بیایند و با شناسایی افراد بی سواد، به مرحله ای برسیم که بی‌سوادی در کشور ریشه کن شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش نقش مجلس شورای اسلامی در سیاست گذاری برنامه های آموزش و پرورش را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در مجلس آینده همچون گذشته توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و قوانین خوبی در این حوزه وضع کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =