اولین مرکز مدیریت بحران زیستی در شهر یزد احداث می شود

ایمنا نوشت: شهردار یزد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور از احداث فوری اولین مرکز مدیریت بحران زیستی در شهر یزد خبرداد.

جمال الدین عزیزی در دویست و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این مکان در فضایی به متراژ هزار مترمربع در زمانی بسیار کوتاه احداث می شود؛ اظهار کرد: این مرکز دارای ۲۰۰ متر فضای اورژانس، اتاق جلسات و استراحت کادر درمانی و انبار مدیریت بحران شهرداری خواهد بود که کار تسطیح زمین آن همین امروز آغاز شده است.
وی اعتبار احداث این پروژه را بالغ بر ۱۰ میلیارد دانست و افزود: این مرکز می تواند کمک شایانی به مقابله با ویروس کرونا و بحران هایی شبیه به این موضوع داشته باشد.
شهردار یزد تاکید کرد: اگر ابعاد بیماری کرونا گسترش پیدا کرد و همه گیر شد این مرکز محل اصلی رجوع بیماران خواهد شد تا بیمارستان های دیگر شهر به ارائه خدمت به سایر بیماران در حالت عادی بپردازند.
وی ضمن تشکر از مصوبه شورای اسلامی شهر یزد برای خرید دستگاه تست کرونا و احداث مرکز مدیریت بحران زیستی؛ عنوان کرد: یک عدد دستگاه نمونه گیری آزمایشگاهی و سایر تجهیزات و لوازم مورد نیاز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از سوی شورا و شهرداری یزد خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) استان تحویل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با استقرار این دستگاه در یزد امکان انجام روزانه ۹۰ تست کرونا فراهم می شود؛ افزود: این دستگاه قابلیت های زیادی دارد و پس از عبور از  این بحران نیز کاربردهای موثری در حوزه بهداشت درمان خواهد داشت.
عزیزی با بیان اینکه بحران های زیستی به دلیل تاثیرات گسترده ای در حوزه های اجتماعی ایجاد می کنند نیازمند توجه بیشتری هستند؛ گفت: این دستگاه را از سوی شورای شهر یزد و شهرداری به شهروندان یزدی هدیه می کنیم و به مردم اعلام می کنیم که مجموعه شهرداری به بحث بهداشت شهر و شهروندان توجه ویژه ای دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =