۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴

بدهی سنگین دولت، توسعه غیرعادی بخش مالی، بی‌اعتنایی کارگزاران وال استریت به قواعد بازار آزاد و حمایت گسترده دولت از آنان، نبود نظارت کافی بر چگونگی پرداخت وامها و بازارهای پولی و مالی ...بحران مالی در امریکا را به حدی رسانده که اقتصاد این کشور بدهکارترین اقتصاد دنیا لقب گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، به گفته اقتصاددانان، اقتصاد آمریکا بدهکارترین اقتصاد جهان است. بدهی سنگین دولت آمریکا، توسعه غیرعادی بخش مالی این کشور، بی‌اعتنایی کارگزاران وال استریت به قواعد بازار آزاد و حمایت گسترده دولت از آنان، نبود نظارت کافی بر چگونگی پرداخت وامها و بازارهای پولی و مالی و سرانجام پایبند نبودن مدیران به اخلاق و رفتارهای حرفه‌ای از جمله عواملی است که به ایجاد و توسعه این بحران و رکود در بازارهای جهانی منجر شده است.

ولی در میان نظریات اقتصادی شاید کتاب جدید «دیانا کویل» با عنوان «اقتصادهای کافی» حرف‌هایی تازه داشته باشد که شاید همه می دانند ولی به شدت از آن غفلت شده است.

کویل در این کتاب که از سوی دانشگاه پرینستون آمریکا به عنوان کتابی مرجع برای دانشجویان اقتصاد منتشر شده است در کنار تمام مسائلی که روی اقتصاد و بحران‌های مربوط به آن تاثیر می گذارد به مسئله ای اشاره می کند که در میان تمام بحران‌های اقتصادی نادیده گرفته می‌شود و از آن به عنوان «اقتصاد آینده» یاد می‌کند که عنوان فرعی کتابش نیز چگونگی تنظیم قوانین اقتصادی برای آینده است.

کویل در کتابش سه محور اصلی پیشنهادهای خود برای اجرای روش اقتصادی که از آن به عنوان برقراری تعادل بین آینده و حال یاد می‌کند را «اندازه گیری، ارزش‌ها و موسسات» می‌داند که هرچند درباره ارزش‌های انسانی و آداب و رسوم و سبک زندگی مردم ترجیح داده به چند نصیحت و پیشنهاد بسنده کند ولی درباره اندازه گیری و موسسات و ایجاد ساختارهای اقتصادی به طور مفصل بحث کرده است.

متن کامل این گزارش را اینجــــا مطالعه بفرمایید.
60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    0 0
    ییب