عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است: برخی اصولگرایان منتقد دولت، جزء حامیان واقعی دولت هستند. چرا که دولت در عرصه اجرا در معرض اشتباه است.

امیدوار رضایی در گفت​وگوی تفصیلی با خبرآنلاین در پاسخ به سوالی درباره اینکه عملکرد مجلس موجب می​شود رئیس جمهور تصمیم به برخی اقدامات بگیرد در حالی که رهبر انقلاب بارها در دیدار های خود با مجلس از نمایندگان خواسته​اند به دولت کمک کنند، گفت: ما اگر اصل و فرع را خوب تشخیص دهیم، کارمان راحتر می​شود. بسیاری از نمایندگانی که  ظاهرا به حامیان دولت معروف​اند، خیلی از اوقات خودشان ضددولت کار می​کنند. فراموش نکنید که نتیجه کار مهم است.

رضایی  ادامه داد: اگر محتوای یک قانون، لایحه، استیضاح، یا هر موضوع  رای آوردنی، بخواهد به نفع دولت تمام شود یا نشود، اگر صحبت نماینده​​ای حتی با پرچم دفاع از دولت به ضرر دولت باشد، معنی​اش حمایت از دولت نیست. بسیاری از منتقدان دولت را داریم که با انتقاد به موقع و نه کار تبلیغاتی و انتقادهای به جا، حامی واقعی دولت هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در با اشاره به اقدامات برخی منتقدان دولت در حمایت از دولت، اظهار داشت: خیلی از مواقع منتقدان دولت با یک هشدار به موقع و یا تذکر محترمانه از یک ضرر جدی به دولت جلوگیری می​کنند. در مقابل، نمایندگان حامی دولت که با روش تبلیغی مستقیم و تند و با برداشت​هایی که دیگران نسبت به آنها دارند، وارد صحنه دفاع از دولت می​شوند. از این طریق خیلی از اوقات، بسیاری از رای​ها که می​تواند به نفع دولت باشد با دفاع بد این نمایندگان، از بین می​رود.

 به عقیده وی، می​توانیم نمایندگان مجلس را به دو گروه حامیان ظاهری و واقعی دولت تقسیم کرد.

رضایی گفت: معتقدم برخی اصولگرایان منتقد دولت، جزو حامیان واقعی دولت هستند. چرا که دولت در عرصه اجرا درمعرض اشتباه است. اصولا هر کس در میدان اجرا باشد، احتمال اشتباهش نسبت به کسی که از بیرون صحنه بازی، در حال تماشای مسابقه یا اجرا است، بیشتر است.

متن کامل گفت​وگوی تفصیلی خبرآنلاین با این عضو هیات رئیسه را در اینجا مطالعه فرمایید.

/11128 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =