سال 89 سال خوشایندی برای حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان نیست. سالی که او با «آه» از خاطراتش می​گوید.

او که می​گوید سال 89، خاطرات خوبی برایش بجای نگذاشته، یادآور می​شود که تا مرز استعفا از مسند نمایندگی به دلیل برخی ضعف​ها در عملکردهای اجرایی در تامین امنیت مرزها پیش رفته است.

شهریاری با اشاره به دو رخداد تلخ انفجار مسجد علی​ابن ابی​طالب و انفجار تاسوعای چابهار، ادامه داد: تلخ​تر از این دوحادثه، این بود که به هیات​های عزاداری در زاهدان گفتند که شب عاشورا از حسینه​ها بیرون نیایند و مراسم عزاداری برپا نکنند. چنین درخواستی در کشوری که مذهب اصلی​اش شیعه است، جای تاسف و تاثر دارد.

به گفته وی، محدودیت برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) برای همه شیعیان اعم از مردم حوزه انتخابیه وی، دیگر شهروندان ایران و عموم شیعیان دنیا، تلخ بوده و او امیدوار است که دیگر این اتفاق نیفتند و به بهانه تامین امنیت، عزاداری مردم را محدود نکنند. چرا که شیعه همواره مظلوم بوده و همیشه مقابله ظالم و مظلوم تداوم دارد. از این رو نباید در مواجهه با ظلم ظالم، ظلم دیگری را به مظلوم روا داشت. درست است که تامین امنیت برای مقابله با ظلم تروریست​ها در تعرض به امنیت استان بود، اما ممانعت از برگزاری مراسم عزاداری، ظلم مضاعفی به مردم مظلوم این منطقه به شمار می​رفت. آن هم برای مردمی که با تکیه بر اباعبدالله حسین، برای حق و عدالت قیام کردند.

نماینده زاهدان که در طول سال گذشته بیشترین انتقادات را به مسئولین اجرایی و امنیتی در زاهدان داشت و از آنها می​پرسید که تا کی باید پس از وقوع حوادث تروریستی به فکر برخورد با مهاجمان باشند؟، ادامه داد: امیدواریم در سال جدید دیگر چنین اتفاقی نیفتد، ولی اگر هم بیفتد، مردم زاهدان دست از عزاداری بر نمی​دارند. چون عزاداری برای امام مظلوم شیعیان، فقط از جنبه عبادی نیست و یک عمل سیاسی هم محسوب می​شود. کما اینکه امام خمینی(ره) هم گفتند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه​داشته است.

شهریاری با همان لحن منتقد گذشته و بی​آنکه از مسئولین امنیتی استان که مانع از برگزاری مراسم عزادرای شده بودند، نامی ببرد، اضافه کرد: نباید کسانی که در تامین امنیت کشور و نقاط مرزی ناتوان هستند، برای عزاداری مردم از مراسم حضرت فاطمه(س) گرفته تا مراسم عزاداری امام صادق(ع)، به بهانه تامین امنیت، محدودیت ایجاد کنند.

او در پایان با بیان اینکه در سال 89 خاطره خوشی نداشتیم و هر آنچه بود، مظلومیت شیعه و عذاب سیستان و بلچستان بود که حتی برادران اهل سنت را هم عذاب داد، افزود: با وجود این ناامنی ها  رمایه گزاری و توسعه استان متوقف می​شود و همه مردم از شیعه و سنی و دیگر اقوام، از آن متضرر خواهند شد. این هم مظلومیتی مضاعف برای مردم حوزه انتخابیه من است.

/111

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =