در جلسه امروز مجلس، نمایندگان با کلیات و جزئیات طرح حمایت از افرادی که توسط گروهک​های ضدانقلاب و منحرفین اعتقادی اسیر، کشته و یا معلول می شوند، موافقت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، این مصوبه  با 176 رای موافق، صفر رای مخالف و 3 رای ممتنع تصویب شد که نشان از موافقت تمامی نمایندگان مجلس با محتوایش داشت.

 براساس ماده واحده این مصوبه کلیه اتباع ایرانی که توسط گروهک های ضدانقلاب یا جزئیات اعتقادی منحرف یا هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد رعب و حشت در جامعه اسیر، مجروح یا کشته شده و یا می شوند حسب مورد مشمول قوانین و مقررات مربوط به آزادگان، جانبازان و شهدا خواهند بود.

مرجع تشخیص مصادیق موضوع این ماده شورایی متشکل از استاندار (به عنوان رئیس)، رئیس دادگستری استان فرمانده یا سپاه پاسداران استان، ‌فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

دولت نیز را موظف شد بار مالی ناشی از این قانون را در بودجه سالیانه پیش بینی نماید.

حسینعلی شهریاری از طراحان این طرح بود که هدف از ارائه این طرح را کمک به خانواده بازماندگان حوادث تروریستی خواند تا درگیر و دار بروکراسی اداری از احقاق حقوقشان باز نمانند.

به گفته وی، یک دانشجوی رشته پزشکی در مسجد زاهدان در حوادث تروریستی این شهر کشته شده اما خانواده​اش پس از چندماه هنوز نتوانسته​اند به شهادت رسیدن وی را اثبات کنند.

شهریاری با تاکید بر لزوم کوتاه شدن این مراحل، ادامه داد: انشالله با رای بالا به کلیات و جزئیات این طرح می​توانیم مشکل این خانواده​هایی که در پیچ و خم بروکراسی دچار مشکل شده​اند را حل کنیم.

گفتنی است نمایندگان در جلسه روز یکشنبه این هفته، دو فوریت طرح حمایت از افرادی که توسط گروهک‌های ضدانقلاب و منحرفین اعتقادی اسیر، کشته یا معلول می‌شوند، را با 179 رای موافق، پنج رای مخالف و 13 رای ممتنع مصوب کرده بودند.

/14111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =