مشارکت در تولید، ممانعت در انحراف منابع بانکی

بانک پارسیان با هدف "حمایت از تولید در هر شرایط " بخش اعظمی از تسهیلات مالی خود را درسال ۹۸ دراختیار بخش مولد قرار داده‌است.

بررسی شرایط اقتصادی‌ کشورمان نشان می‌دهد که همچنان  بخش  عمده‌ای از تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کشور بر عهده بانکها قرار دارد و اگر سیاست گذاری‌های بانکی بر محور " تامین مالی مولد " انجام شود، می تواند  از انحراف منابع به سمت فعالیت های غیر مولد جلوگیری کرد.

در سالی که گذشت آمارها همچنان گویای افزایش هزینه‌های تولید بودند که این امر نیاز به سرمایه در گردش تولید را افزایش داده و تامین مالی را برای این بخش دشوارتر کرده است.

مسئولان بانک پارسیان نیز با توجه به این مشکل و در راستای جلوگیری از انحراف منابع بانکی و حمایت از تولید، اقدامات متعددی در سال ۹۸ انجام داده‌اند که تنها یکی از آنها مشارکت در طرح‌های تولیدی است.

نگاهی به عملکرد بانک پارسیان نشان می‌دهد که این بانک درسال ۹۸  علاوه بر تامین مالی شرکت‌های تولیدی و صنعتی در طرح‌هایی چون  تولید کاغذ باگاس، طرح کارخانه فولادسازی برای مصارف کشتی سازی و صنایع سنگین، احداث کارخانه تولید انواع داروهای بیوسیمیلار، نصب دوربین‌های حمل و نقل جاده‌ای با شرکت گسترش الکترونیک مبین، راه اندازی تولید واکسن‌های دامی با شرکت ویرا واکسن شایان، طرح دانش بنیان طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته صنعت نفت و گاز با شرکت پارت آریا و... و. مشارکت کرده و مشارکت خود را در پروژه پالایشگاه گاز(تولید گاز اتان، پروپان و ...)  با شرکت پالایش پارسیان سپهر، ادامه داده است.

همچنین آمارهای این بانک گویای آن است که در سال ۹۸ مبلغ ۹۸.۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک پارسیان  به بخش های مختلف تولیدی و صنعتی ارائه شده است.

این میزان تسهیلات  ۶۶.۴ درصد از منابع این بانک  را در سال گذشته  شامل می شود و می توان  گفت که حداقل نیمی از منابع بانکی بانک پارسیان به حمایت از بخش مولد اختصاص یافته است.     

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =