وجود بیماری زمینه ای در  ۶۴درصد مبتلایان به کرونا

آخرین پژوهش‌های علوم پزشکی استان قزوین نشان می دهد که ۶۴درصد مبتلایان به کرونا در شهر قزوین، بیماری زمینه ای چون قلبی، دیابت و فشارخون دارند؛ بنابراین جزو پرخطرترین ها در ابتلا به این بیماری هستند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آنگونه که در پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین منتشر شده، حسن خوبان، کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار شهرستان قزوین گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در شهرستان قزوین و از استخراج داده ها و آنالیز و تحلیل آن از اول اسفند ۹۸ تا ۱۵فروردین ۹۹، ۲.۳درصد مبتلایان به کروناویروس، دارای بیماری زمینه‌ای بودند؛ یعنی  ۶۴درصد مبتلایان دارای بیماری زمینه ای و ۳۶درصد بدون بیماری زمینه ای بودند.
او ادامه داد: بیشترین درصد مبتلایان به ویروس کرونا با  بیماری قلبی و عروقی و پس از آن بیماران دیابتی و فشارخونی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: این یافته‌های آماری برضرورت و اهمیت بیماری کرونا در گروه سنی سالمند تأکید دارد؛ چراکه گروه سنی سالمندان آسیب پذیرتر هستند و با خطر مرگ و میر بالا  رو به رو هستند؛ بنابراین  باید به این گروه توجه ویژه‌ای شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =