۱۳ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
وضعیت خطرناک امروز متروی تهران/ عکس

تسنیم نوشت: از امروز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند به اجرا درآمده و دو سوم کارمندان و مشاغل کم ریسک فعالیت کاری خود را آغاز کرده‌اند اما ازدحام جمعیت در متروی تهران نشان دهنده اوضاعی وخیم و نگران کننده است که مسئولان مربوطه باید برای آن تدبیری بیندیشند.

بعد از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین آغاز شد و هدف آن اعمال محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های روزانه مردم در راستای قطع رنجیره انتقال ویروس بود،‌ فاصله‌ گذاری اجتماعی هوشمند از امروز جایگزین طرح قبلی شد تا شرایط تدریجی بازگشت جامعه به حالت عادی فراهم شود.

بر این اساس مقرر شد دو سوم کارمندان و مشاغل کم ریسک فعالیت خود را از امروز آغاز کنند. 

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسید همه چیز برای آغاز فعالیت کاری شهروندان فراهم است و تدارکات لازم دیده شده، وضعیت متروی تهران گویای چیز دیگری بود و ازدحام جمعیت در قطارها نه تنها بر خلاف سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی است بلکه نشان می‌دهد مترو  همه ظرفیت و توان خود را برای خدمت رسانی به کار نگرفته است!

متروی تهران , شهر تهران , ویروس کرونا , کشور کره جنوبی ,

ازدحام جمعیت در برخی ایستگاه‌های مترو  و قطارها در حالی است که انتظار داشتیم با توجه به اینکه قرار است دو سوم کارمندان به محل کار خود عزیمت کنند و برقراری طرح ترافیک نیز می‌تواند مسافران زیادی را به مترو جذب کند، پیش‌بینی لازم برای افزایش تعداد مسافران اندیشیده شود و پیش از اینکه نگرانی‌ها برای تشدید شیوع کرونا به وجود آید، اقدامات مناسب انجام می‌شد.

در حالی که بر اساس ابلاغیه ستاد ملی در طرح فاصله گذاری هوشمند، قرار بوده مترو تهران به گونه ای برنامه ریزی کند که نه تنها هیچ ازدحام در واگنهای مترو ایجاد نشود بلکه هیچ مسافری در قسمت راهروهای واگنهای مترو سرپا نباشد و هر واگن صرفا به اندازه نصف تعداد صندلی های خود مسافر پذیرش کند!

وضعیت وخیم متروی تهران در حالی است که در بسیاری از کشورهای درگیر شیوع کرونا مانند کره جنوبی شکل متفاوت و قابل توجهی از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو اجرایی شده و با وضعیت فعلی ما تفاوت از زمین تا آسمان است! 

کره جنوبی پس از چین دومین کشوری بود که گرفتار ویروس کرونا شد و در ابتدا با افزایش تعداد مبتلایان روبرو بود اما به تدریج با اتخاذ تدابیری توانست شیوع کرونا را مهار کند. 

در خط یک متروی شهر دائگو(چهارمین شهر پرجمعیت کره جنوبی) علامت‌هایی در کف واگن‌های مترو نصب شده که میزان فاصله‌ای که مسافران هنگام نشستن باید آن را رعایت کنند مشخص شده است. میزان استفاده مردم از مترو در کره جنوبی پس از شیوع کرونا به یک سوم کاهش یافته است.

متروی تهران , شهر تهران , ویروس کرونا , کشور کره جنوبی ,

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    131 0
    فعلا پول درآوردن از فروش طرح ترافیک در اولویته.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      14 0
      خب یکی بگه آخه مدیران دانا ماشین نداریم چکار کنیم؟؟؟؟؟ انتظار داری تا ساعت یازده صبح وایسیم توی صف مترو که یکی یکی مسافرها سوار شن. وقتی میتونستیم با دورکاری کار کنیم چرا گفتید بیاییم سرکار. عقل که نیست تا فاجعه ملی دیگری رخ نده این دولت کوتاه بیا نیست.
    • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      1 0
      در گوگل سرچ کنید "ایمنی گله ای" ، واقعیت پشت این وضعیت دست تون میاد
  • hos3in IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    84 0
    دوسوم نیست، اداره ما 100% همه سر کار هستن با این بی تدبیری ها
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      20 0
      بابا این دیگه چه جوره تدبیری ست؟ انگار تنها چیزی که تو این مملکت ارزش نداره جون مردم ایرانه.الان چرا اجازه بازگشایی همه ادارات رو دادید؟؟ چی میشد دولت دوماه حقوق کارمندان رو از جیبش میداد که شاهد این جمعیت زیاد تو مترو اتوبوس ها نباشیم.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      5 0
      تو اداره ما هم ۱۰۰ درصد کارمندا سر کار حاضرند و حتی ما در روزهای قبل از شیوع کرونا پنجشنبه ها تعطیل بودیم ولی به خاطر کرونا و اینکه ساعت کاری تا ۲ ظهر شده گفتن پنجشنبه هم جزو روزهای کاریه و حضور کارمندا الزامیه. الله اکبر
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    70 0
    دولت موظفه در ایستگاه های مترو به مسافران ماسک و دستکش بده. حتی اگر مشکل بودجه دارید حداکثر اینکه هزینه آن رو بگیرید اما باید ماسک و دستکش بده.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      17 0
      شما مگر دولت دارید؟
  • شمس تبریزی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    18 0
    با این اوصاف باید گفت عمو کرونا حالا حالاها مهمون ما ایرانی هاست. از قدیم گفتن ایرانی ها مهماندوست و غریبه نواز هستن. واقعا درست گفتن
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      0 0
      شما همون شمس معروفی؟ شما که اطلاعاتت بالا بود باید بدونی در هر حالتی کرونا ماندگاره و قرار نیست بره. فقط با رعایت تدابیر بهداشتی باید سرعت اپیدمی رو کنترل کرد.
  • عبدالله IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    59 0
    مردم رو مسخره کردن .دو ماهه زن و بچه مون رنگ آفتاب ندیدن رو حرف آقایون که بیرون نیاین تو خانه بشینین. انگار فقط میخواستین عید نوروز جایی نرن ‌.الان چی .تمام زحمات مردم بیچاره ایی که تو خونه بودن انگار هیچ هیچ .چرا نمیاد کسی جواب مردم بده .جواب اینهمه استرس .بعد میگن چرا مردم بی اعتماد شدن .
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    17 0
    کجا 2.3 امروز همه کارمندان سر کار بودند
  • کیوکیو IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    27 0
    هم خر رو می‌خوان هم خرما رو. هم می‌خوان طرح ترافیک اجرا بشه و هم مترو و اتوبوس شلوغ نشه. هم می‌خوان همه برن سر کار و هم می‌خوان هیچ‌جا ازدحام نباشه
  • مهدی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    28 0
    کجای کاری عزیز دلم من دیابت شدید دارم کارمند بانکم هستم رییس گفته بیخود باید بیای سرکار البته لطف کردن گفتند یک روز درمیان بیا میخوام بدونم کرونا یک روز درمیان میادبانک من اگر خدایی ناکرده کرونا بگیرم بمیرم کی جواب بچه یتیم دختر۱۱سالمو میده
  • ن ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    13 0
    ادارات همه پرسنل سرکار هستند چون طرح اختیاری هست و مدیران اجرا نمیکنن و در گزارش به بالاتر به دروغ اعلام می کنند اجرا شده یا اگر هم استثنا باشه دراین مورد تبعیض وجود داره اینکارا فایده نداره باید همه رو به روال عادی برگردونن مهم نیس جمعیت زیاده ...
  • RO ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    17 0
    بزارید چند هزار نفر بمیرند فکری خواهند نمود.
  • RO ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    10 0
    مگر خودتان نخواستید کار را شروع کنید.
  • RO ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    6 0
    به جهنم!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    16 0
    فاصله اینها به جای 2 متر 2 سانت به نظر من این کرونا در کشور ما زود تر از همه امد دیر تر از همه می رود به هر حال این هم یک رکورد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    16 0
    وای کم کم دوهفته دیگه که قرار چی بشه خدایا این روال که داره پیش میره معلوم نیستش که کورنا چی بشه تو ایران.
  • محمد IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    19 0
    پیش به سوی سونامی کرونا
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    10 0
    دست مسولین با تدبیر و دلسوزمون درد نکنه . اجرشون با خدا
  • کارمند IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    امروز همه جا وحشتناک شلوغ بود ما کارمندان ایرلاین هستیم و بیخود رفتیم سر کار نه پروازی داریم و نه مسافری .برای چی مارو بردن تا نمیریم ولمون نمیکنید .لطفا ۲ ماه تعطیل کنید مرگ از سرمون دور بشه یا دارویی کشف بشه .بخدا ظلمه دولت محترم .خودتونم بودین اینجوری میرفتین سر کار .ماها میمیریم بخدا