استاندار آذربایجان‌شرقی: تفویض اختیار به استانداران در مقابله با کرونا ضروری است

ایرنا نوشت: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط ویژه استان‌های مختلف کشور به جهت شیوع ویروس کرونا، گفت: در چنین وضعیتی تفویض اختیار به استانداران لازم و ضروری است.

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در این وضعیت خاص اگر یک شهر شرایط ویژه ای پیدا کرد و وضعیت آن دچار تغییر شد، بدون تردید قوانین سفت و سخت تری باید بر آن منطقه اعمال شود که در این راستا تفویض اختیار به استانداران اجتناب ناپذیر است.

وی به تخصص اعتبار ۱۲ هزار میلیاردی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی نیز اشاره کرد و خواستار تخصیص سهم شایسته به آذربایجان شرقی توسط این وزارتخانه شد تا امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا در شهرستان های مختلف فراهم شود.

پورمحمدی، روند اجرای طرح غربال گری کرونا در آذربایجان شرقی بسیار خوب توصیف و اضافه کرد: این طرح با همکاری و مساعدت سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان اجرا می شود و تاکنون ۹۲ درصد جمعیت استان غربال گری شده اند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات استان در حالت آماده‌باش برای مبارزه با شیوع بیشتر بیماری کروناست، گفت: دستگاه‌های مسئول علاوه بر اجرای مصوبات و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدامات خوبی نیز انجام داده‌اند و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

پورمحمدی افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و به دنبال آن فاصله‌گذاری هوشمند نیز طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اجرا شد و حتی قبل از اجرای این طرح‌ها اقداماتی برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در استان آغاز شده بود.

وی روند افزایشی بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی طی روزهای اخیر را ناشی از افزایش تست‌های انجام‌ شده و شناسایی افراد دارای علایم در طرح غربال‌گری دانست و ادامه داد: بخشی از این موضوع نیز به روند صعودی شیوع ویروس کرونا بر می‌گردد که لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی را بیش از پیش یادآوری می‌کند.

پورمحمدی افزود: امروز علاوه بر امکانات درمانی مناسب در استان، تعدادی بیمارستان صحرایی و مراکز نقاهتگاهی با همکاری ارتش و سپاه به استعداد ۴۰۰ تخت آماده شده است که در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

وی از حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران استان در بحث تامین نیازمندی‌های خانواده‌های محروم به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت، پویش رحمت و رزمایش کمک مومنانه بخشی از اقدامات خیرخواهانه در آذربایجان شرقی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =